juni 12, 2010

Party med Tina Turner

Åsa skriver

Veckan som gått

Veckan har flutit på med många aktiviteter för Pontus. På tisdagen åkte han till Barkaby för informationsträff med flyglägret. Han kom hem jättetaggat och vill åka dit NU.

På onsdagen jobbade han som servitör på skolan under niornas avslutningsmiddag.
För att få lite guldkant på vår sista kväll tillsammans firade vi med lite Cola och Oreos.

IMG_0052

Gunilla tycker inte om Oreos. Hon tycker om rödvin och Tina Turner.

IMG_0048

Torsdag

Igår kväll var det dags för sommarfest på jobbet. I vanliga fall brukar jag ha rollen som festfixare men inte nu, inte. Killarna fixade allt och det är skönt att få sitta i baksätet.

Här fixade de grillspetten.
  IMG_0054

Vi åkte sen till en park vid Björkhagen där grillarna glödde när vi kom dit. 
 IMG_0056

Erica och Torkel njuter av värmen.
 IMG_0061

Sen spelades det brännboll. Jag har dock svårt att se tjusningen med att sporta när det är fest. Har man klätt upp sig och vill känna sig fin så vill man väl inte bli svettig. Jag blev tidtagare och satt på en filt med ett glas rosé i handen och pratade med några andra likasinnade.

IMG_0062

Ballongflygare startade på ängen där vi höll till. Man förstår ju inte riktigt hur stora de är när de seglar förbi på himlen men när man står bredvid fattar man hur enorma de är.
 IMG_0064

Ekonomibruttorna poserar lite.
 IMG_0066

Torkel. TBBE. The Best Boss Ever.
 IMG_0067

När det började bli kyligt tog vi tunnelbanan in till Söder.

IMG_0068

Ljunggrens på Götgatsbacken blev det.

Ett foto fullt av småpojkar. Söta sådana.

IMG_0069

Henrik och Victor.

IMG_0072

Jag fastnade också på bild.

IMG_0076

En riktig partykväll blev det. Det ser ut som att Erica sover men hon blinkar nog bara.

IMG_0078

Jag bröt upp när det började pratas om att åka in mot Stureplan. Min fru tyckte att jag luktade äckligt när jag kröp ner i sängen vid 01.30.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken helkväll! Förstår att du ville ha en english breakfast efter denna kväll!

Kan inte komma över hur Pontus växer. Herregud, vi sågs ju bara för några månader sen...

Ha en härlig lördag
stor puss

Karim sa...

Jag bara äääääälskar Gunilla! Så ruggigt skön. Vilken tjej.
Och fler finns det...
Och om inte ni andra tycker att Tok-Åsa är lik Marlena Ernman :-) så vet jag inte... Snygg som bara den.
Kram från sväris