juni 03, 2010

39-åringen

39-åringen skriver

Mitt schema klaffade in ganska så smutt. Ledig på självaste födelsedagen och som en liten extra bonus även dagen efter. Jag väcktes av skönsång (?!) från Pontus och Åsa vid åttatiden. Pontus hade sovmorgon och Åsa tog sig sovmorgon.

Paket på sängen blev det så klart. De här kängorna som jag hade önskat mig fick jag av min snälla fru.

IMG_0038

Av min snälla bonusson fick jag den fina munkjackan som jag tidigare gått och sneglat på. Jag är ju lite grann av en munkjacksnarkoman. Den fina randiga t-shirten fick jag också av Åsa.

IMG_0037

Efter paketöppningen försvann Åsa och Pontus till sitt arbete/skola och jag slog mig ner framför tvn och njöt av min frukost. Observera den gula vattenmelonen. Den är ny.

IMG_0026

Efter en rejäl städning satte jag igång med bak och matlagning. Det blev en hallonpaj och chipotleburgare. Efter det fanns det faktiskt en stund kvar för lite soldyrkan. Solen sken ju nämligen från en knallblå himmel när jag vaknade. Det visste jag ju redan att den skulle göra. Solen skiner nämligen alltid när jag fyller år. Förutom 1998 för det var ett riktigt jävla skitår. Vädermässigt.

Syster Marie kom redan vid 16.00-tiden för hon kom direkt från jobbet. Vi fick en lite stund på ballisen med en varsin kall öl. Inte så illa på sin födelsedag. Strax innan 18.00 kom Åsa och mammsingen och lite efter det ramlade Gun och Pappa in. Hela familjen samlad. Kul!

IMG_0027

Här står jag i min nya tröja och öppnar paket från mamma, pappa och Gun. Jag hade önskat mig ett regnställ och jag fick ett tokfint sådant.

IMG_0029

Så här fint ser det ut. Nu väntar jag bara på regnet.

IMG_0034

Jag hade också önskat mig boxershorts att sova i. Sådana som Marie har, ni vet? Jag fick två par som var skitsnygga och dessutom linnen till. Gissa om jag var Mellansveriges snyggaste sovande 39-åring i natt?

IMG_0036

Jag fick verkligen allt jag hade önskat mig och lite till på min 39-årsdag. Inte illa. Jag är lyckligt lottad.

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Grattis i efterskott Åsa.

anna sa...

Vilka presenter!! Wow, förstår att du gillar att fylla år!

Coolt med gul vattenmelon. Det finns inte här.
Espresso i den lilla muggen men vad är det i den stora?

Trevlig helg!

Kram

Lill-Åsa sa...

I den stora muggen är det blask-kaffe. Svagt nescafé med en sakett och en rejäl skvätt mjölk. Precis så som du och Micker dricker det ;)