juni 20, 2010

Helgen som gick. Alldeles för fort.

Fredag

Att det varit bröllopshelg i helgen kan ju inte någon ha missat. Vi firade brudparet på vårt sätt med att göra en prins- och prinsesspaj.

IMG_0104

Vi tittade sen på konserten i Konserthuset och blev lite förvånade över att vi satt där som två lipsillar i soffan. Nu har vi kommit fram till att vi nog är väldigt känsliga och blödiga. Eller kanske inte. Tydligen var vi inte de enda som bölade under denna fina konsert. Många artister hyllade paret och Peter var också där och sjöng något fint.

IMG_0111

Lördag

Karin var snäll nog och lånade ut den lilla röda till oss i helgen.

Vi hade lite KK-ärenden men började på Macke Donken. Där var det en svensexa och titta vad alla pojkar svärmade kring sportbilen.

IMG_0116

På IKEA delade de dagen till ära ut gratis prinsessbakelser och kaffe. Det ville Lill-Åsa inte missa.
 IMG_0118

Vi hann preciiiis hem till 15.30 när ceremonin började. Tårarna sprutade även denna gång.

IMG_0125

På kvällen var det dags att fira Maries födelsedag i Södertälje. Vi velade länge fram och tillbaka om vi skulle ta Karins bil dit men nä. Det är ju kul att få dricka vin på en tjejmiddag.
Kolla in skaldjursbordet!
 IMG_0127

Den här lilla boken köpte vi till Marie i Melbourne för några år sen.
Den är full med roligheter.
 IMG_0128

Totalt var vi elva tjejer och nu hoppas vi att vi alla kan åka till Valencia tillsammans i september. Underbart gäng och jösses som vi skrattar när vi ses.
 IMG_0129

Här kommer det fler brudar.
 IMG_0132  
Räkor, havskräftor, vanliga kräftor, rökta räkor, baguette, avokado och aioli. Fy fan vad gott!

IMG_0133

Ulla, Maribel, Pernilla och Lotta.
 IMG_0137

Prinsessan Marie.
 IMG_0138

Till skaldjuren drack vi vin. Och även långt efter att skaldjuren var slut.
 IMG_0144

Victoria och Daniel i en skön mix.
 IMG_0145

Ubbe som kom och hämtade Gun var snäll nog och skjutsade oss till tåget. Vi var hemma lagom till midnatt och hade väl inga större sömnsvårigheter.

Söndag

Vår balkongmatta har sett bättre dagar och vi köpte därför en ny fräsch igår i Kungens Kurva. Idag rullades den ut.

IMG_0147 
Vi funderar ofta på hur de på HSB tänkte när de la in ett gammelrosa golv i vårt badrum. Vi har försökt hitta en lösning och kollat upp om man kan måla skiten men det finns visst en stor risk för att det inte blir bra.
Tjejen i färgaffären nästan vägrade sälja färg åt oss. Vi försöker därför nu med en annan lösning. Undrar hur många mattor man kan få plats med i ett badrum?

IMG_0148

Efter allmänt pysslande var det dags att lämna tillbaka bilen. Vi åkte till Stureby och lämnade bilnyckeln.

Titta vilka fina blommor utanför Karins port!
 IMG_0151

Vi tog en promenad till Svedmyra och därifrån tog vi bussen hem. Nu har vi yogat och spikmattat och tycker nu att vi är väl värda en pytt i panna.

Vi är lite i chock över att klockan redan är 17.22 och det är söndag.
Tur att nästa helg är en dag längre…

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken paj, anar nästan att lill-Åsa ligger bakom den.
Vi såg inte konserten men förstod att den var fin då ALLA skrev om den på facebook dagen efter. Vi såg Victorias tal dagen efter dock.

Jag hade faktiskt ingen längtan alls att se bröllopet men fick för oss att sätta på datorn kl 21 vår tid för att kolla och fastnade faktiskt.
Det var bättre än väntat och riktigt stämningsfullt måste jag säga.

Jag var faktiskt lite förvånad att man kunde måla över platsgolv. Mattorna piffar helt klart upp och man ser faktiskt inte det rosa lika mycket då.
Annars kan ni ju göra som engelsmännen och lägga in en heltäckningsmatta;-)

Vilken härlig tjejkväll ni hade! Alla ser så väldigt trevliga ut och maten ser underbar ut. Får salivutsöndring bara av att titta på bilderna.
Vilken fin hall. Gillar både spegeln och bokstäverna.

Ha en bra vecka!

Puss

Anonym sa...

Vad lustigt, min svägerska har också dom orden i sin hall, men bokstäverna ser lite annorlunda ut, men jag älskar det. Hon försökte hitta dom till mig, men dom var slut överallt.

Jag har ganska nyligen lärt mig att äta skaldjur och det vattnas riktigt mycket i munnen på mig. Jag vet Anna (om du läser detta), vi kan väl äta lite räkor, ost och kex när jag kommer över till dig när Micke är borta. Försöker få Johan att hämta upp mig också, så kan vi dricka lite vin, låter bra va? Sorry, nu blev det ett litet medd. till Anna mitt i eran blogg.

Ja, men visst sjöng Peter bra på konserten? Han är så söt, tycker jag. Och barnen då i slutet, gud vad jag bölade! Våran uppkoppling var sååå slö, så klocka 9 på kvällen, åkte jag över till en kompis. Som tur var så hade jag bara druckit ett glas vin.

Gillar mattorna i erat badrum, jätteläckert med olika färger.

Kram Eva