juni 05, 2010

Älskade helg!

Idag är det Åsa som skriver

Jag har sovit lite dåligt under hela veckan. Jag somnar på typ 2,3 sekunder men vaknar sen framåt småtimmarna och har huvudet fullt av tankar. Jag har såna här perioder lite då och då och lika plötsligt som de kommer försvinner de tack och lov. Efter en sån vecka ser man ju extra mycket fram emot helgen och två sovmorgnar.

Igår kväll var det bara Poppe och jag hemma då Lill-Åsa var i Rålis och firade en arbetskamrat som fyllde 50 år.

Poppe och jag busade till det lite och åt middag framför TVn och hade ett Modern family-maratan. Förbaskat bra serie, det där. Nästan så att man hade velat vara en del av den där knäppa men kärleksfulla familjen.

Vid 22-tiden kom Lill-Åsa hem lite frusen men nöjd med kvällen. Vi satt en stund i soffan och pratade i kapp. Efter det följde en natt av oavbruten djup sömn. Thank you Mr. Blund!

Lill-Åsa jobbar i helgen och Poppe är ju alltid en sjusovare på helgerna så jag tog min frukost allena ute på balkongen. Ja, jag hade ju i och för sig sällskap av Amelia.

IMG_0041

Vår balkong är egentligen väldigt mysig. Utsikten är det ju heller inget fel på. Trots det utnyttjar vi den inte så mycket. Träden skuggar vår balkong i stort sett under hela dagen och då blir det ofta för kallt att sitta där.

IMG_0042

Innanför det här fönstret ligger Poppe och snusar och jag fick till slut väcka honom klockan 10.30.

IMG_0043

Poppe hängde med ut på cykeln och hejade på när jag sprang min vanliga runda. Då sken solen och medan jag sprang såg jag fram emot att få ta en handduk och gå ner och lägga mig vid Personnebadet och lyfta upp näsan mot solen. När vi kom hem igen var det tyvärr nästan mulet men jag bestämde mig ändå för att låtsas att det var fint väder. Poppe däremot tog sitt PSP och satt en lång stund ute på balkongen och spelade.

Jag låg där på min handduk och lyssnade på Spotify och njöt av att göra absolut ingenting.

Ett sant tecken på att det verkligen är sommar är den här kiosken nere vid badet. Den sätts upp den första dagen med fint väder och tas ner i augusti när skolorna börjar.

IMG_0045

Nu har frun kommit hem från jobbet och vi ska snart påbörja matlagningen. Medan vi lagar mat sörplar vi på lite rosé.
Jag älskar helg!

1 kommentar:

anna sa...

Vad jobbigt att du inte kunnat sova i veckan. Hoppas att båda nätterna blir fyllda av bra sömn, det behöver du.

Visst är Modern family bra. Tycker det är den bästa serie som gjorts. Jag kan se om dem avsnittet och skratta lika gott varje gång.

Härligt att ni får njuta av vackert väder. Vi har ju haft en ostadig vecka även om solen kommit då och då men det får mig verkligen att inse hur mycket jag påverkas av vädret.

Kul att det går bra med löpningen! Härligt att ha sällskap av Pontus!

Stor puss och kram