juni 06, 2010

Sommar i stan

Även idag är det Åsa vid tangenterna

Efter ännu en god natt (ja, jag inser att det är lite pensionärsvarning att rapportera om nattsömn..) vaknade jag utsövd innan Lill-Åsas klocka ringde. Vi åt frukost tillsammans innan hon iförd sina Thailands-shorts åkte till jobbet för ännu en händelselös arbetsdag. Tack och lov är det hennes sista jobbhelg för sommaren och vi ser fram emot att få njuta av varandras sällskap även under helgerna.

Poppe blev väckt även denna morgon men är alltid på ett bra humör när han slår upp ögonen trots att hans mor inte låter honom sova bort hela dagen.

Båda två skulle träna hade vi bestämt så jag tog en powerwalk/springtur och Poppe cyklade på egen hand Hägersten runt.

Solen lyste från en klar himmel när jag kom tillbaka och då bara måste man ju passa på att få en extra fräken. Jag la mig därför på gräsmattan och svettades. I mina lurar läste Ellen Degeneres ur sin bok, The funny thing is. Ellen är en idol sen länge och hennes standups är så galet roliga. Kolla in dem på Youtube om ni vill skratta.

Poppe och jag åkte sen in till stan en sväng. Vi började med en varsin Magnum Mandel i Gamla stan. Vi satt där och dinglade med benen och njöt av den lena vaniljen.

IMG_0155

Ett par i varsin kajak paddlade förbi medan tunnelbanan rusade fram ovanför deras huvuden.

 IMG_0158

Pontus och jag kan inte minnas när vi gick igenom Gamla stan sist så vi gick Västerlånggatan bort. Vi insåg snabbt att vi nog var de enda Stockholmarna där. Olika språk pratades vart vi än lyssnade.

 IMG_0160

Vi gick sen Drottninggatan in mot city och siktade in oss på Stadium på Sergelgatan. Mina löparskor är helt utnötta och har aldrig varit speciellt bra. Idag köpte jag därför ett par nya på rea. Toknöjd är jag.

Poppe fick en ny munkis på JC som han blev nöjd med.

IMG_0047

Nu står Lill-Åsa i köket och hackar sallad och jag ska göra en chili con carne och vitlöksbröd. En mysig söndag.

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Härmapa. Lika löparskor som mig :o)

Anna sa...

Tack för tipset om boken. Ska genast kollas upp. Behöver något nytt att lyssna på när jag springer och går!
Jag älskar Ellen verkligen, tycker hon är fantastisk i sin Ellen show verkligen!

Bra med nya gympaskor. Ska bytas varje år om man springer, plasten spricker och det är inte bra för rygg och knän. Jag byter oftast två gånger per år, men då pga mina oftast är helt trasiga pga slitage.

Skönt för Lill-Åsa att slippa helgerna nu då vädret är så fint så ni kan låtsas att varje helg är en mini-semester!

Ha en fin vecka!
Kram

Anonym sa...

Åh, vilket härligt väder ni har! Mysigt för er. Vet du, har inte börjat titta på Ellen Show förrän i år och jag älskar den. Nu spelar jag in den så sitter vi hela familjen och kollar på den, urmysigt.

Ha en jättehärlig sommar och du, jag tänkte på att det var ett år sedan ni var på skolavslutningen och ni hade filmat när Den blomstertid nu kommer...Jag satt här vid datorn och storbölade...
Kram Eva

Lotta sa...

Pensionärsvarning, det hade jag ingen aning om :-)

Vilken härligt dag ni haft, skönt!