februari 12, 2009

Rosa Pantern och odjuret

Lill-Åsa skriver

Inte mycket har hänt. Jag antar att det är det som är meningen med sjukskrivning. Gårdagen spenderades mest i soffan. Jag lyckades somna till både tvn och boken igår och det måste vara något typ av nytt rekord. Min fru hade varit snäll nog att spela in Lördagsfilmen på 4:an, Rosa pantern. Jag trodde det skulle vara min humor, men det var det inte och istället somnade jag. Jag sov dock väldigt gott till filmen. Jag tror att saker som att ställa in videoapparater, dvdn och allt som har en bruksanvisning är bland det tråkigaste som finns. Jag städar hellre lägenheten, vilket känns helt ologiskt för det tar betydligt längre tid. Jag har inget som helst tålamod med tekniska saker helt enkelt. Jag vill bara att det ska funka. Åsa, däremot, tycker inte om att koka ris. Mycket bra arbetsfördelning tycker jag. En gång i veckan (max) kokar jag ris och Åsa gör alla tekniska saker.

Soffan

Aptiten har också kommit tillbaka. Jag vet inte om det var så himla bra, men för tillfriskandet är det väl bra antar jag. Lyckades gå ner fyra kilo (ett utav kilona är ju i och för sig bortopererat) efter operationen och nu ska jag försöka att inte gå upp dem igen. Någon som hört talats om choklad-diet?

Boken som jag för tillfället läser heter Odjuret och ligger på min systers Maries tio-i-topp-lista (placerad som en 3:a tillsammans med de andra böckerna av samma författarduo). Boken är jättebra, men det känns som min chef borde betala mig för att läsa den. I alla fall lite. Det handlar, än så länge, om en intagen som lyckas rymma från en transport. Mitt jobb! Dålig transportplanerare som planerade den transporten :) Jag kan ju säkert lära mig massor om mitt jobb bara genom att läsa boken.

Det blir ju en hel del tv-tittande för tillfället. Favoriten för tillfället är, för både mig och Åsa, The Closer som sänds på 8:an kl 20.00, måndag till onsdag. Annars är det rätt så mycket skräp för tillfället. Såg på reklamen att Greys anatomy startar nästa vecka och då borde alla andra serier starta i samma veva. Halleluja!

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Du är ju skitduktig att rita! Och skriva. Ingrid på mitt jobb brukar läsa er blogg (sedan bröllopet) Hon skrattar gott åt dig!

Anonym sa...

Hej!
Så kul att läsa om din vardag och se de härliga illustrationerna. Du ser grymt smal ut där du ligger på soffan, trycker i dig choklad och ser på tv.
Så 3 kg pga lite taskig aptit? Låter grymt bra!
Själv 2 kg på 4 veckor med massor av träning men då självklart med god aptit på mat...
Stor kram

Anonym sa...

När jag såg paradisasken på bordet blev jag påmind om att vi har en oöppnad Aladdinask i skåpet och det var inte bra för jag skall INTE äta sådan nu. Men i och för sig, man kan ju ta en bit till kaffe och inte 10. Det gäller bara att kunna säga stopp och det tror jag att jag kan lära mig snart.

Jag vill inte att du skall börja jobba, var hemma istället och blogga och rita alla teckningar för jag får alltid ett gott skratt när jag ser dom och ett gott skratt förlänger livet sägs det ju. Så just nu kommer jag leva minst till 100. Tack Åsa.

Stor kram
Eva