februari 13, 2009

Karins lilla röda

Lill-Åsa skriver

Idag kom Mamma farandes i sin lilla röda. Hon skulle på en lägenhetsvisning på Åsen och passade därför på att äta lite lunch när hon ändå var i krokarna. Mamma bor i en bostadsrätt för tillfället, men är lite sugen på att sälja och skaffa sig en hyresrätt i stället. Lägenheten låg precis upp vid ICA och var jättefin, men det var 31 stycken i kön före henne så hon har inte särskilt höga förhoppningar på att få den.

Bil

Efter en liten tupplur i soffan började de tekniska gudarna att skratta åt mig. Först krånglar laptopen, så den har jag inte kunnat använda i min sjuksoffa idag. Jag har varit tvungen att gå ända bort till klädkammaren till den stora datorn! Väl vid den stora datorn skulle jag byta bankID vilket jag har gjort förut utan problem. Den här gången gjorde jag som hemsidan sa och tog bort den gamla bankID:en först. Kändes fel, men står det att man ska göra så är det väl bara att följa instruktionerna. Gör inte det! Jävla bankhelvete!!! Nu måste jag gå till banken för att få en ny. Jag svor tills jag blev rädd för mig själv. När jag pratade med banken var jag sååå välkommen att komma dit idag. Jag har ju redan gått min promenad idag! Det får helt enkelt bli morgondagens problem.

Träning

Nu ska jag återgå till soffan och titta på min fru som tränar. Om jag tittar intensivt så kanske även jag bränner en kalori eller två.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ritar ju helt underbart. Kanske ett framtida yrke?//Marie

Mrs Aspen sa...

Är inte chokladasken på soffbordet slut ännu? Trodde att du körde stenhårt på chokladdiet. :)

Anonym sa...

Haha,
jag gillar verkligen Karims bil och nummerplåt. Hon ser heltuff där hon åker runt.
Vad roligt om hon kunde få lägenheten närmare er!!

Syster yster verkar vara väldigt smal, önskar att wii fit hade samma effekt på mig. Ser grymt skönt ut att kunna ligga i soffan och äta choklad och bränna kalorier!!

Jag tycker du ska börja skriva barnböcker!!!

Stor kram från Anna som har en mysdag med Micke idag. Tyvärr är vi båda genomsnuviga och rätt hängiga, tack och lov ingen feber idag så vi ska unna oss en lunch ute.

Anonym sa...

Mamma är så söt jusst här som i verkligeheten !
Vad roligt du skriver

KRAM kram fnissande Lollo

Anonym sa...

Ja vad säger man. Jag känner mig smickrad. Jag tycker vi är lika "snygga" både bilen och dess ägare. Tom bilmärket har du fått med.
Ja,barnboksillustratör vore nog något för dig att satsa på. Jätteduktigt.
Kram mamma