augusti 14, 2008

Hjärtsnörp

Lill-Åsa skriver

Igår (tisdag) blev det lite för mycket vardag så vi bestämde oss för att gå ut och ta ett par bägare med Cathrine. Tok-Åsa drack en Bedarö Bitter och Cathrine drack också sån där vuxenöl (typ utan skum) Jag drack vanlig lager. Kanske inte är så tok-exotisk men gott var det!

DSC00132

Vädret var helt okej när vi kom men det blev snart småkyligt och då var det ju också lägligt att åka hem och äta.

DSC00133

I natt klockan 03.35 ringde vår telefon! Min fru höll på att få en hjärtinfarkt eftersom Poppe har befunnit sig på resande fot så länge. Hjärnan funkar ju inte riktigt som den ska heller vid den arla morgonstunden. Så här såg hon ut när hon kröp mot telefonen.

Min-trötta-fru

En man i andra änden presenterar sig och säger - "Du står angiven som närmaste kontaktperson...." Det skulle ju vara skottpengar på ett sådant uttalande vid den tiden på dygnet. När Tok-Åsas hjärta hade börjat pumpa ut blod igen och andningen kommit igång visade sig det sig att det var strömavbrott i Danderyd där Åsas styvpappa bor och nu undrarde Larmtjänsten vad Tok-Åsa ville ta för beslut. Skulle de rycka ut eller avvakta? Tok-Åsas beslut var då att plocka bort sig själv som närmaste person från den listan. En timme senare somnade vi efter att pulsen hade lagt sig något sådär. Ytterligare en timme senare ringde klockan och det var dags för en ny arbetsdag. Då såg vi båda ut som på bilden ovan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy så gräsligt. Att inte hjärtat tvärstannade. Kram Karin

Anonym sa...

Åh min värsta mardröm att någon ska ringa på natten sådär.
Ulla ringde oss flämtande för några månader sedan, klockan var då fyra på natten i Sverige.
Hos oss var det ju inte natt utan eftermiddag men jag blev ju rädd då jag var helt dundersäker att något hade hänt.
Hon ringde oss därför att någon ringt henne mitt i natten och inte sagt något. Eftersom vår telefon är som den är så trodde hon givetvis att det var vi.
Hon sov nog inte så gott resten av natten, man blir ju så upp i varv när man blir så rädd.

Hade någon sagt det gubben sa till er då hade jag nog lagt på för jag hade självklart trott att det värsta hade hänt. Fy sjutton så obehagligt.

Har han frågat om ni kan vara kontaktpersoner för hans larm?
Låter som ett mycket bra och klokt beslut att hoppa av den listan tycker jag.

Jag gillar teckningen mycket och måste hålla med Tildas påstående imorse om vad som är skillnaden mellan vuxna och barn. När man blir stor får man hår på massa konstiga ställen och slutar kunna rita bra;-)

Stor puss och kram på er

Anonym sa...

kort & gott ni är så underbart roliga & goa
kramiz
lollo

Anonym sa...

Hej Karim, Anna och Lollo,

Tackar för alla kommentarer!

Vilken underbar iaktagelse av vuxna som Tilda har gjort! Jag skrattade hela vägen till jobbet! Vi antar att Lasse har uppgivit Åsa som kontaktperson för länge sedan och sedan glömt att plocka bort henne, men det är ju väldigt olikt honom. Men vilka andra ska han ha som kontaktpersoner, hmmm. Inte vårat problem i alla fall :)

Kram på er.

Anonym sa...

Ja den tanken slog mig oxå. Känner han några andra som han kan ha som kontaktperson till larmet...
Ja vad vet vi...men kan ju alltid undra.

Har precis kommit hem från balett. Tilda hade med sig Isabella hem från skolan idag. De skrattade nonstop från hämtning tills vi dumpade dem på baletten. Erics kommentar när vi lämnat dem var att they are pretty noicy when they get togheter.
Kan inte annat än hålla med dem.

Eric och jag gjorde Westfield ihop och blev rätt mycket fattigare efteråt.
Kläder, skor, present till morfar och lite annat smått och gott.

Nu är det middag som gäller och jag skulle ikväll göra vad som helst för lite kolhydrater.
Men jag kämpar på...

Håll tummarna för oss imorgon att Eric får ett lyckat party.

stor puss och kram