augusti 03, 2012

Vasbrist

Lill-Åsa bloggar från IPaden så det här kan bli hur tokigt som helst.

 

Då var det fredag igen då. Veckorna går väldigt fort just. Nu har jag bara två veckor kvar att jobba på läkarhögskolan, eller hur nu man ska översätta det stället. Tydligen bara en vecka kvar på den avdelningen som jag har varit på hittills så vi får se vad jag hamnar veckan efter det då. Det blir säkert bra. Idag tog jobbet slut redan 15.30, och det kändes ju som en utmärkt tid att sluta på en fredag.

 

Vi har glömt att berätta att vår skattegubben kom med finfina besked att vi får tillbaka på skatten, och de pengarna borde räcka till en resa till Thailand för oss tre. Mycket trevliga besked tycker vi. Kanske bokar vi till helgen, vi får se. Och nej mamma, det betyder inte alls att jag inte kan åka en vecka i mars/april och träffas i huset då, så du behöver inte hänga läpp. Så det så.

 

Idag sålde de blommor på extrapris på Coles så jag slog till. Jag glömde att vi bara har en vas hemma, men en sönderskuren vatteflaska funkar ju också. Imorgon kanske vi slår till och köper en vas till.

 

Åsa har tagit lite foton idag så hon bloggar nog lite senare ikväll också. Vi skämmer helt enkelt bort er idag.

Jag kollade in vädret för helgen både i Stockholm och Sydney och vi ska alla få klar sol så njut och Ha en riktigt underbar helg.

 

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Vasbrist är en klassiker. Det har man ju alltid när man fyller år typ (vilket kan bero på att det är enda gången man har fler än en bukett)
Skulle ni få mycket stålar tillbaka?
Kommer du att få annat uppdrag efter det här?

Trevlig fredag på er!

Mamma sa...

Då ska jag sluta att hänga läpp och börja se fram emot våren i Thailand.
Kramar

GUn sa...

Jag gillar våren :-)
Har flera gånger ångrat att jag inte handlade mer i den braiga butiken precis vid er.... till exempel texten ti har på tavlan med alla ständers namn på, fanns inte den på duk??? Till våren kanske den kunde få flyga med till Thailand eller så.... ;-)
Tråkigt att du ska sluta på doktorhögskolan, gör som barn-tjata på dom så får du nog stanna, hihihi
Trevlig helg å stor kram