augusti 03, 2012

En vanlig fredagsmorgon

Åsa skriver

Jag äter alltid min frukost på jobbet. Oftast tar jag med mig frukost hemifrån men på fredagar brukar jag unna mig köpefrukost.
Efter att ha provat ett antal ställen i närheten av mitt jobb så har jag hittat mitt favoritställe, Bailey’s. Billigare än alla andra och med en personlig touch. Jag är så imponerad av tjejen som jobbar i kassan då hon kan namnet på i stort sett alla som köper där. När jag nu kommer fram till kassan behöver jag inte ens säga vad jag vill ha utan hon bara knappar i min vanliga beställning och ler så snällt.

IMG_0272

På väg därifrån med frukosten.

IMG_0273

Jag kommer alltid till jobbet strax efter 8.00 och är också först på kontoret. Jämt. När jag stiger av hissen på vårt våningsplan är det mörkt. Jag tänder lampan och plockar upp vår tidning från golvet bredvid hissen, låser upp och tänder kontoret.
Sen sitter jag där och jobbar i ca en timme innan någon av mina kollegor dyker upp. Bra början på dagen.

IMG_0274

Så här ser det ut när jag stiger in på kontoret.
Vårt företag heter ju som en citrusfrukt. I Australien vet få att satsuma är en frukt så det brukar vår VD berätta för våra kunder och säga att de valde namnet för att andra företag med fruktnamn ju har lyckats tidigare :)

IMG_0275

Platsen till vänster är min. Det ser tråkigt ut att ha persiennen neddragen men det är tyvärr nödvändigt då solen bländar mig annars. Anledningen till att min bordsgranne inte har den neddragen är att han inte har suttit där på över 6 veckor då han är ute på ett långt uppdrag hos en av de större bankerna.
Skålen på det runda bordet var tom i morse men är alltid annars fylld med Mentos.

IMG_0277

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag sällan trivts så bra på ett jobb och jag just nu har svårt att se vad som kan få mig att vilja sluta.

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Innebär det att du jobbar en timme mer än alla andra eller kan du pipa hem en timma tidigare? Härligt att känna att man trivs så bra på ett jobb, det är du värd!

Kram från mig som passar på att önska trevlig helg

Sväris sa...

Så härligt när man känner så för sitt jobb. Det har jag också gjort men nu börjar ju nedtrappningen och det ska faktiskt bli skönt,tror jag.

Anna sa...

Vilken mysig start på fredagen!!
Härligt att du trivs så bra.

Stora pussar från LA's flygplats. De första 13 timmarna gick bra, tyvärr blev det bara 5 min sömn. Nu har vi ganska precis 12 timmar kvar.
Puss