december 03, 2011

Roligt SMS

Åsa bloggar

Veckan som gått har jag tillbringat ute hos en kund. Det är ett rekryteringsföretag (alltså direkta konkurrenter till min förra arbetsgivare). Jag har jobbat där med att utveckla en finansapplikation tillsammans med min erfarna kollega Matt. Otroligt roligt har det varit och nu håller hela företaget tummarna för att vi är välkomna tillbaka i början på nästa år för att bygga en större applikation.

Tidigare i veckan kom min fru hem med dessa godsaker. Rockmelon (de ljusgula) är min och Pontus absoluta favorit.

IMG_5562

Igår eftermiddag fick jag ett sms från Lill-Åsa med texten "Jag fick jobbet!!". Jag blev så otroligt glad att jag skrek rakt ut och fick sen förklara mitt glädjetjut för mina arbetskamrater. Åsa berättar nog mer själv om detta i morgondagens blogg. 
Klockan 16.00 ville VDn ta med mig och Matt ut på stampuben för att dricka ett par glas innan vi tog hem. För att fira vår insats under veckan. Trevligt initiativ.

På kvällen blev det bubbligt för att fira Lill-Åsas nya jobb (även om ju inget är skrivet än) och efter middagen hade vi ett långt och mysigt samtal med bästa svärisen via Skype.

Lördag

Sovmorgon. Vackert ord.
Vi gick till Centennial Park medan tvättmaskinen snurrade som vanligt på lördagsförmiddagar. Hem och duscha och sen gick vi till The Spot. Det är ett område som ligger en liten bit från oss där det finns ett gäng trevliga restauranger.

På vägen dit passerar vi en av våra favoritpubar som nu har juldekorerats.
 IMG_5563

Vi valde ett ställe som heter Skara som ju lät lite svenskklingande men deras mat var mer åt det grekiska hållet.
Här är Lill-Åsa djup koncentrerad medan hon tar del av menyn.  

IMG_5565

Vi delade på en kycklingwrap och en skål med tzatziki och bröd. Mums.
 IMG_5566

Till det drack vi iskall Mythos som serverades i kylda glas.
Aj aj aj så trevligt!
 IMG_5567

I vanliga fall tillbringar jag och min fru nästan varenda ledig minut tillsammans men idag delar vi lite på oss.
Min fru skruvar ihop en möbel (trist att jag missar det :) som vi ska ställa vår blivande sovrums-TV på medan jag och Pontus går och handlar ovan nämnda TV.

Denna TV ska sen flyttas mellan vårt sovrum och gästrummet är det tänkt. Vårt gästrum har nämligen inget fönster (förutom ett takfönster som går att täcka över) och lämpar sig därför alldeles utmärkt till att titta på en eftermiddagsfilm även om solen skiner för fullt.

IMG_5568

Idag ska den invigas och vi har två filmer att välja mellan. Imorgon avslöjar vi vilken det blev och delar ut sedvanligt betyg.

2 kommentarer:

anna sa...

Ja, det var ett riktigt bra sms! Vi satt redan med vin i glasen så det blev en spontan skål för dig Åsa!

Mysigt med drinkar i slutet av arbetsveckan, låter som en mycket klok karl!

Ni ser ut att ha haft en härlig dag. Vi är som ni vet värdelösa på att dela upp oss, men ibland måste man bara för att hinna så mycket som möjligt.

För oss blir det nog också en film ikväll. Vi har en gratisfilm att hämta ut på red room så det blir nog en nyhetsfilm.

Ha en härlig fortsättning på lördagen. Här blir det snart räkfrossa!

puss

Birgitta sa...

Grattis Åsa. Du ser väldigt belåten ut på bilden, kanske beror det på jobbet. Ni har det varmt och skönt, här är det minusgrader och vi skall gå iväg till hundbacken.