december 17, 2011

Ät och städ-störningar

Lill-Åsa bloggar

Fredag

När arbetsdagen äntligen var över för denna vecka skojade jag till det och tog en helt annan buss hem från jobbet. 501:an gav mig en riktigt sightseeing runt stan innan jag hoppade av vid Town Hall och hade turen att möta upp min fina fru. Det är ju lite kul att bo i en stad där det finns så mycket man inte har sett. Det var kul ända fram till två killar satte sig framför mig som måste ha varit på väg hem från sitt jobb på en fiskfabrik. Satan i gatan vad de stank.

Jag har också under denna vecka kommit på en negativ sida med mig själv. Jag lär just nu upp Kim som ska ta över mitt jobb efter mig när jag slutar nästa vecka. Jag får en enorm lust att slå henne med jämna mellanrum. Att lära upp någon under julstressen kanske inte var så genomtänkt. Att hon dessutom tycks vara obildbar gör hela situationen ännu värre och högen med jobb bara växer och växer. Varje morgon får jag börja om från ruta 1 igen. I fredags morse var det som att hon satte sig framför datorn för första gången. Dessutom måste hon dubbelklicka på precis allt så det studsar upp fönster åt höger och vänster som jag inte ens visste fanns. Jag tror inte ens tillverkaren av programmet har koll på att dessa fönster fanns. Men hon är jättesnäll och det är ju viktigt. Kim lider av ät och städ-störningar. Dag två på jobbet hade hon med sig en flaska Jif hemifrån och satte igång och städa köket. Hon har också en egen kökshandduk med sig varje dag. Ätstörningar har jag inte märkt så mycket av. Jag har sett henne äta några valnötter i alla fall och det är ju bra. I det hela tycker jag bra om Kim, men jag är nog bara dålig på att lära upp någon ny. Som är obildbar.

Igår kväll hade vi ett par av Åsa gamla jobbarkompisar över på middag. Vi hade det hur trevligt som helst, men jag gick och la mig aningens tidigare än alla andra. Tjejen bredvid mig heter Kristin och den andra tjejen heter något annat. Jag har inte den blekaste hur man stavar till hennes namn men om hon hade varit svensk så hade det stavats Baarka. Visst ser det ut som att Pontus har roligt ;)

IMG_5620

Lördag

Imorse sov jag ända till 05.45. Egentligen är det ju en alldeles perfekt tid att vakna men alla andra i min familj sover då och då har jag ingen och leka med. Efter frukosten, ett antal timmar senare, ställde vi oss och väntade på bussen mot Eastgardens. Julklapparna köper sig ju inte av sig själv liksom.

IMG_5621

Efter lite lunch och julklappshandling så väntar vi på bussen igen. Här utanför Eastgardens.

 IMG_5623

Egentligen känns det ju lite slösigt att vara inne i en inomhusgalleria när det är så fint väder, men man måste nog bara lära sig att sluta tänka på det svenska sättet. Man har ju inte lust att ligga på en strand hela tiden ändå.

IMG_5624

Vi fortsatte i samma tokiga bana när vi kom hem och stängde dörren till vårt dator/tv/gästrum utan fönster och tittade på en film och låtsades som att det regnade. Idag blev det "I don't understand how she does it". Underhållande och mysig. Ingen djup sak utan amerikansk lättsmält komedi.

Som sagt, nu har jag bara 5 arbetsdagar kvar. Det borde jag ju klara av tycker man. Den 23 december kommer jag vara en mycket lättad och lycklig kvinna.

7 kommentarer:

Mamma sa...

Stackars dig Åsa. Men nu är det inte långt kvar! Och det är bara två veckor kvar till vi påbörjar vår resa,
Kramar

Birgitta sa...

Ha en skön helg och koppla av, nu när julklapparna är köpta. Ni har ju lite annat väder än vi har. Kraftig blåst och regn. Tessan har dock inte något emot att gå ut i detta väder.

Birgitta sa...

Ha en skön helg och koppla av, nu när julklapparna är köpta. Ni har ju lite annat väder än vi har. Kraftig blåst och regn. Tessan har dock inte något emot att gå ut i detta väder.

Marie KJ sa...

Min överman Kim! Att ta med en flaska JIF 2:a dagen på jobbet är ju nästan lite oförskämt, jag skulle ha väntat åtminstone 1 vecka ;)

Anna sa...

Ha ha!! Vilken tjej. Undrar hur länge hon kommer överleva där.

Kul att ha tjejerna över från gamla jobbet! Pontus ser väldigt road ut ;-)

Jag såg den filmen på bio med Helena för inte så länge sen. Underhållande för stunden!

Vi syns snart.
Puss

Mamma/sväris sa...

Hittade en blogg som en tjej srivit som har resor som sin stora hobby. Här skriver hon om Sydney
Kram
http://www.desires.se/#post135

mammaxtre sa...

Pontus ser verkligen road ut, not
:-)

Kram