oktober 16, 2010

When I grow up

Vi ville fira Pontus 15-årsdag stort! Dock inte med pannkaka även om det var torsdag. Vi åt därför lite kyckling med bacon och ostsås. Till det åt vi en sallad. Med en tomat som såg ut så här.
Precis som en liten stjärt.

IMG_1231

Det paketet som uppskattades mest av alla var det han fick av hans biologiska morfar och hans fru Birgitta. En radiostyrd helikopter! Dessutom en bra sådan som kan en massa saker som Pontus förklarar för oss och vi försöker förstå. Men det går inte så bra. Himla cool är den tydligen i alla fall. Vi tycker att den har fina färger när den flyger :)

IMG_1236 
Pontus hade som sagt valt pannkakor. De ligger under det vita plastlocket. Att steka pannkakor är lite grann av Lill-Åsas specialitet faktiskt. Fyller man 15 år så ska det vara perfekta pannkakor också.
   IMG_1234

Pontus praoar ju för tillfället på Åsas jobb. Här sitter han och får instruktioner på vad han ska göra under dagen. Han har idag kollat filmer på Youtube som kan passa att publicera på företagets blogg.
En drömuppgift om ni frågar Pontus.

IMG_0223

Här kommer en sann rolig historia som Åsa fick på mail från killen som sitter bredvid Pontus på fotot ovan.

"Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet.
En flicka bidrog med följande alster:

When I grow up

Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:
”Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb.
Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret, då alla ville ha den sista spaden. Bilden föreställer alltså mig när jag säljer en snöskyffel!”."

3 kommentarer:

Gun sa...

Kul att se att Pontus nu i pingvinloggan nu faktiskt är längre än er :)
Ja tänk vilka förutfattade meningar man (jag) har, att mamma skulle vara påldansare. Det var ju det jag tänkte.....
Kul att få se Pontus och alla andra på alla bilderna
kram och trevlig helg

Marie KJ sa...

Hihihi, satan vilken rolig historia :o)

anna sa...

Jättefin logga på bloggen!

Älskade teckningen, vilken underbar historia!

Eric fick en liknande helikopter av farfar förra födelsedagen som är jättekul att köra med.

Ha en riktigt mysig helg. Vi håller på att frysa ihjäl då det är 20 grader kallare idag än i torsdags. Hua.

Puss o kram