oktober 14, 2010

Pontus 15 år!

Lill-Åsa skriver

Herrejävlars vad åren går! Jag har spenderat förmiddagen med att försöka hitta en kronologisk ordning på Pontus födelsedagar. För visst borde det finnas en sådan? Nästan alla har det ju liksom. Det var inte så lätt. Här fyllde Pontus i alla fall 3 år (tror jag.)

image0-1

Här skulle jag vilja påstå att han fyllde 4 år. Här på bilden med bonus-kusinen Axel.

image0-2

Här skulle jag vilja säga att vi firade Pontus 5 årsdag eftersom det är fem ljus på tårtan. Jag vet. Jag är smart. Här med bonuskusinerna Dennis och Axel.

image0-5

Men det konstiga är då att det ju är 5 ljus även på denna tårta.

image0-4

Eftersom vi måste ha firat Poppe två gånger när han fyllde 5 år blev det inget firande när han fyllde 6 och 7 år ;)

Jag tror nog att vi faktiskt firade honom även då, men jag kan inte hitta bilderna.

Här hade Pontus 8-årskalas med klasskompisarna.

image0-3

Här har Pontus önskat sig marängswich,marängswitz, marängsviss (svårstavat ord) istället för tårta. 9 år blev han här.

Födelsedagsfirande Poppe 0410 006

För fem år sedan firade vi hans 10-årsdag. Eftersom det där med kronologisk ordning ska vara så viktigt.

P1010004

Sedan kraschade datorn, så där försvann både 11 och 12-årsdagen. Eller så finns de någonstans där inte jag kan hitta dem.

13-årsdagen började så här…

P1010001

14-årsdagen kan jag inte heller hitta och 15-årsdagen får ni se imorgon. Men för er som inte kan håller er av nyfikenhet så kan jag avslöja att han ser ut ungefär så här nu. I alla fall förra veckan.

IMG_1145

Ja må han leve! I kväll ska han firas med presenter och pannkaka till middag. Det kan ni få läsa om i morgon. Hipp hipp hurra!

4 kommentarer:

Hans sa...

Snyggt jobbat Åsa!
Nog skulle i alla fall jag vilja ha en förklaring på de två åren med fem ljus!
När datorn kraschar far bilderna ut i binära rymden, och där är det svårt att hitta dom.

Sväris sa...

Hur är det inte då när "barnen" fyller 27 35 42 osv och man blir bara äldre själv. Omöjligt helt enkelt!
Jag tycker du gjorde det bra Åsa!

Anna sa...

Jag satt också och letade efter bilder från Pontus födelsedagar i veckan. Det var inte så lätt, tycker vi har varit med och firat alla år vi varit i Sverige men kan inte hitta så många. Kanske kommer några i papperskopia form nu när fotoalbumen kommer nästa vecka. Kul är det iallafall att titta på gamla bilder.

Hoppas att du fick en riktigt fin dag Pontus!
Stor kram

Anonym sa...

Haha, nu ser jag vem såm är längst bland Pingvinfamiljen.