oktober 09, 2010

Ont i halsen och i håret…

Åsa skriver medan Lill-Åsa städar. Snacka om att jag drog vinstlotten :)

Veckan som gått

Dagarna rusar fram just nu och jag har en känsla av att de alltid brukar göra det så här på hösten. Det är inte bara mycket på jobbet just nu utan fritiden är också fylld av alltifrån roliga aktiviteter till saker som måste ordnas med husköpet och flytten downunder.

När jag kom hem i onsdags efter jobbet hittade jag Pontus liggandes i sängen. Han hade ont i huvudet, i halsen och kände sig allmänt hängig. Han var därför hemma från skolan i torsdags men envisades med att Lill-Åsa och jag trots det ändå skulle gå på våra respektive after work. När man snart är femton är det nog bara skönt att vara själv när man är sjuk och få ha stor-TVn och fjärrkontrollen för sig själv. Jag kan tänka mig att Discovery stod på hela kvällen när vi inte var hemma.

Min after work började med ett informationsmöte i konferensrummet. Vi fick en uppdatering om hur det går för bolaget och tråkiga nyheter om att två kollegor ska sluta. Eller om jag ska vara riktigt ärlig så var det tråkigt att en utav dem ska sluta…

Vår VD hade sen köpt hem öl och vin och vi samlades en stund i köket innan vi var ett gäng på 15 personer som gick till Jimmys. Jimmys är en mysig restaurang nere vid vattnet i Sjöstan men jag måste säga att deras logga är allt annat än snygg. Där åt vi god mat och drack ett och annat glas vin…

 

JM_logga_hel

Lill-Åsa gick med två kollegor till ett ställe som också har en ful logga. Varför djur i alla loggor? Här dracks det öl och snackades jobb.
 logga_infopage

Fredag morgon. Oj oj. Kan inte ens säga när jag var så bakis sist. Jag skyller på att det inte är så smart att dricka vin när man knappt har ätit en kolhydrat på fyra veckor. När jag kom till jobbet märkte jag att jag definitivt inte var ensam om min självförvållade åkomma. De andra hade åkt in till stan och fortsatt festa när jag åkt hem och de var samtliga lite suddiga i konturerna.

Det var skönt att åka hem och köra fredagsmys efter den ganska sega dagen. Tyvärr hade Pontus blivit sämre efter att ha varit i skolan igår och hade till och med lite feber på kvällen.

Idag vaknade han tack och lov feberfri och orkade till och med hänga med till Liljeholmen och klippa sig.
Ikväll kommer hela gänget och ska fira Poppes 15-årsdag i förskott. Vi blir 10 stycken runt bordet. Som en stor medelhavsfamilj.
Högljutt, trångt och fantastiskt mysigt.

Imorgon ska vi på bröllop. Det här årets tredje faktiskt. Den här gången är det Camilla och Helena som gifter sig. Vårt första homo-bröllop. Förutom vårt eget alltså. De gifter sig på en söndag som ju är en lite annorlunda dag för bröllop (ska vi säga som gifte oss en måndag) men vi misstänker att de vill gifta sig på det ytterst coola datumet 101010.

Vi har inte ett så fullt häftigt bröllopsdatum, men 030317 får duga :)
Här kommer några foton från vårt bröllop.
Spana in den blivande 15-åringen där emellan oss två!

2003_0317_130056

2003_0317_130032
Emma, Axel och Pontus vid matbordet på Wijnjas Ost och Vinkällare. Halledusingen.

2003_0317_133410

Eric och Pontus i nästan likadana kläder.

2003_0317_153126 
Nej, nu ska det fixas och dukas.
Vi hoppas att vi hinner blogga imorgon bitti innan vi dras på oss finkläderna och åker till Katarina kyrka. Annars hörs vi på måndag.

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Åh vad ni är vackra på er bröllopsbild. Roligt att se.

Hans sa...

Vad fina ni är bägge två på bilderna. Åsa, vilken frän frisyr du har. Den klär du verkligen i!

Lotta sa...

Vad roligt med bilder från eran stora dag.

anna sa...

Vad roligt att se gamla foton. Erat bröllopsfoto kommer ofta upp som bildspel på Macen. Så fina!

Vad små Pontus och Eric var, Eric var verkligen som en mini-Poppe!

Ha en fin dag idag, härligt med bröllop och kärlek!

Puss