juli 09, 2010

Söders höjder

Åsa skriver

Igår efter jobbet åkte jag och kollegorna in till Söders höjder, närmare bestämt Mosebacketerassen. Solen sken och Stockholm visade sig från sin bästa sida.

IMG_0256

Erica, Danne och jag fick först den mindre roliga uppgiften att försöka hitta ett ledigt bord som skulle rymma hela gänget. Det var nämligen fler än vi som tyckte att det var en bra dag och plats för after work. Till slut hittade vi två extremt smutsiga och pollenangripna bord som vi flyttade och gjorde rent. Sådär ja. Nu kunde vi oss slå oss ner och njuta av sol och vin.

IMG_0257

Efter en stund avbröt sig Danne och sa att nu var det "magic hour". Det finns två såna per dag, nämligen den timme när solen är på väg ner eller upp (fast den timmen upplever aldrig såna som jag…) och ljuset blir så där varmt och fotovänligt. Han frågade om han fick ta ett kort på mig. Och det fick han ju förstås.

 IMG_0258

Sen kom resten inramlande och helt plötsligt var det mörkt ute. När jag tog fram kameran nästa gång hade till och med några hunnit avvika.
Till skillnad från mig skulle ju de andra upp och jobba idag…

IMG_0260

Erica som inte röker håller en cigarett av någon märklig anledning.

IMG_0261

Danne och Stefan.

IMG_0262

Jag kom hem strax efter midnatt och sov som en tonåring ända fram till 10.30 nu imorse. Satt fint.

Varje fredag uppdaterar Thomas, vår byggherre på Koh Lanta, oss om vad som händer på bygget. Och titta! Första bilden på vårt hus!

1278648388_resized

En blogg som vi självklart också följer under denna vecka är Bungebloggen från Pontus flygläger. Idag lyckades han även fastna på bild nere i högra hörnet. 

bref

Nä, nu ska här fixas och donas innan det är dags för bröllop klockan 15.00! Imorgon får ni se bilder på när Cim och Kenta sa ja.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilket fint foto på världens finaste syster!

Jag såg det där fotot på Pontus på deras blogg, det var det enda foto som jag enkelt kunde hitta honom på!

Kul att det går framåt med huset. Jag antar att det är den här biten av bygget som kommer gå snabbt, att få upp väggarna menar jag. Skönt att kunna följa på avstånd genom fotona så här. Lite betryggande när man inte själv är på plats!

Kram

Anonym sa...

Mosabacke är fint!
Kommer ihåg när jag och Birgitta tog en fika där. Det var inte många där, och en karl vid ett bord i närheten var uppenbarligen inte nöjd med mackan. Harmsen gick han med bestämda steg för att klaga.
jag menar, lämna en macka obevakad på Mosebacka, vad kan hända. En mås tog blixtsnabbt hand om bevismaterialet! Se där, ett litet vardagsdrama!
Kram Pappa