juli 24, 2010

Kerstin, the coolest cat

Idag firar vi världens bästa Kerstin som har namnsdag idag. Tack för informationen, Anna.

Vi pratade med Kerstin på telefon häromdagen. Hon har det bra och hälsar till alla bloggläsare. Mest går hon omkring i djungeln och dödar kungskobror och uppfostrar tre vilda ungar.

2010-01-17 006

Igår åkte Lill-Åsa en sväng med sin mamma för att hälsa på mormor Majvor. Lilla skruttgumman frågade om Lill-Åsa var ledig från skolan och blev helt chockad när hon berättade att hon ju fyller 40 år nästa gång. Bless her, för att hon tog bort 25 år från Lill-Åsas ålder.

Mormor fick en blomma av Karim och det fick vi också!
Titta en sån fin hortensia! Nu har vi som är så ruskigt dåliga på vad blommor och fåglar heter, lärt oss en ny blomsort.

IMG_0485 
Vi blev sugna på förrätt och gjorde en avokadocreme med rödlök, löjrom och dill. Receptet finns här. Riktigt gott.

IMG_0478

Till huvudrätt åt vi pesto och parmesanlax i ugnen med en kall vit sås och klyftpotatis till det. Även det ruggigt smarrigt.

Ett recept vi också måste tipsa om är det vi åt i torsdags, nämligen Sommarkyckling. Enkelt och smarrigt.

Nu ska vi snart åka mot Bromma för att vinka av Pontus som ska ner till Skåneland. Sedan ska vi iväg på middag ikväll.

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Hortensia = Min favvo. Kom att ge den lite vatten varje dag!

Mamma sa...

Det var precis vad jag skulle säga.
Kram

Anna sa...

Åh jag får nästan magknip, inte dödar hon väl ormar på dagarna. Fast det klart att hon är en tuff brud plus att Charlie säkert hjälper till.

Maten såg jättegod ut, ska helt klart prova kycklingen. Löjrom har jag faktiskt aldrig sett här, vet inte om det går att köpa. Såg så aptitligt ut där i glasen.

Jag fick en hortensia av mina föräldrar förra julen och den är som en bebis, torkar ut på nolltid. Jag har misshandlat den så många gånger men den kommer alltid igen om man klipper ner den. Inte den lättaste blomman att sköta när vi hade runt 40 grader ett par dagar i somras. Väldigt vacker blomma!

Ha en fin vecka!
Puss