juli 23, 2010

Helgen som blev en långhelg

Åsa skriver

Jag tänker alltid så bra i duschen. Igår morse när jag stod där bakom draperiet fick jag en toppenidé. Varför inte vara ledig på fredagen och få en långhelg? Åsa är ledig torsdag-fredag var tredje vecka och skulle ju därför också vara hemma och Poppe åker till Skåne på lördag och då skulle vi ju få en extra dag tillsammans innan han drar. Sagt och gjort! Torsdagskvällen förvandlades snabbt till en fredagskväll. Magiskt.

Tidigare i veckan gick min klocka och dog. Ett batteribyte trodde jag självklart skulle lösa problemet, men nix. Handikappad som jag är utan klocka på armen fick jag lösa problemet och åkte till Stjärnurmakarna i Liljeholmstorget och köpa en ny. Vit och helt i plast. Snygg, tycker jag.

IMG_0477

Vi är ju reseledare för våra årliga tjejresor och nu har vi bokat flygbiljetterna för den tredje. Den här gången blir vi 10 balla brudar som åker och resan går till Valencia den 23 september. Dessa resor är förbaskat roliga!
Tänk er en tjejmiddag fast den varar i flera dagar!

Åsa och jag var i Valencia för 2,5 år sen och blev båda lite förälskade i denna stad. Fast vi var där i början av mars hade vi 25 grader och vi kunde sitta ute på uteserveringar och äta båda lunch och middag.

P3160043

Visste ni att paellan faktiskt ursprungligen kommer från just Valencia?
 P3160045

Idag har vi en fixardag. Bland annat ska min hårutväxt bort. Var femte vecka står jag där med plasthandskarna på och kladdar.

Jag har nyss bytt märke och använder nu samma sort (men inte nyans)som Pernilla Wahlgren :)

IMG_0474

Jag har följt hennes blogg under lång tid och har sen dess totalt ändrat min bild av henne. Bilden av en flamsig lite korkad tjej har ändrats till att jag nu ser en ödmjuk, glad, rolig och generös tjej. Hennes blogg är full av foton från hennes ganska hektiska men roliga liv.

Medan jag färgade svallet passade Åsa på att läsa tidningen.

IMG_0476

Poppe gick över till Asplundarna för att vattna deras blommor eftersom de semestrar nere i Höllviken. Sen skulle han ta sig till Älvsjö för att lämna tillbaka pengar han lånat av en kompis som han lärde känna i Thailand och sen åker han in till stan för att träffa en kompis från flyglägret. Kompisen som bor i Älvsjö heter också Pontus och vår Pontus kallar honom "min bror från en annan mor". Den andra heter Adrian och kallas Adde. Poppe och Adde. Låter som två personer i en gammal svensk pilsnerfilm :) Hela veckan har han hängt med dessa två och deras kompisar. Vi har knappt sett röken av honom men när vi ser honom vända i dörren är han på ett strålande humör. Kul, tycker vi!

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Jag visste att paellan kom från Valencia för det läste jag i dag (då bokningen var ett faktum)Har minsan gjort min läxa och läst på lite.
Jag har bokat tid till frissan. Jag bryr mig inte om märke men jag vill ha samma nyans som Pernilla. Blond men inte "Lilli och Sussie" blond som jag har nu. Skall dit den 2 augusti, längtar så jag kan dö då min utväxt nu ser hemsk ut.

Ha en bra helg hela familjen!

Lotta sa...

Jag ser sannerligen fram emot tjejmiddagen som ska vara i flera dygn :-)

Superfin klocka, den gillar jag.

Vad roligt att Pontus har kompisar. Sådant glädjer en mor och en bonusmor, det förstår jag.

Trevlig helg önskar jag er.

/ Lotta som satt in pengar idag.

Anonym sa...

Hej!
Vad mysigt det låter när du bara kan "ta" ledigt en extra dag, du måste ha en toppenbra arbetsgivare?
Vet du, jag läser också Pernillas blogg och gillar henne skarpt efter att ha tyckt lika som du. Jag skrattar gott åt det hon skriver ibland.

En som jag också har ändrat min uppfattning om är en av systrarna graaf (hon som har skrivet en bok som handlar hur hon blev misshandlad), vet inte vilken av dom det är, men jag följer hennes blogg också och gillar även henne.

Jag vill också åka på tjejresa. Det är ett gäng tjejer som skall åka iväg nu, men vi skall iväg i Januari och sedan får besök i februari (3 av mina barndomsvänner) kommer då, svärmor kommer i April och kanske, kanske åker vi till Sverige i Juli, vi får se. Tycker att pengarna kommer att rulla gott ändå så jag tackade nej.

Nehej, dags att göra sig i ordning, skall jobba idag.

Ha det gott! Stor kram, Eva!

Anna sa...

Halloj!

Jättefin klocka! Fräscht mot din bruna arm!

Kul med er kommande resa! Härligt att så många kan hänga på!

Jag har inte läst Pernillas blogg, får ta och göra det. Jag ändrade uppfattning om en av systrarna Graf så jag lyssnade på henne som sommarpratare för några år sen.

Idag har Kerstin namnsdag, undrar så hur kissarna mår...

Puss och trevlig helg