april 01, 2010

Den sista måltiden

Lill-Åsa skriver

Påsken kom väldigt fort i år. Vi fick liksom inga förvarningar om att den skulle komma i år. Igen.

Det känns som vi i Pingvinfamiljen försöker sätta något typ av rekord i kraschade datorer och med det följer att vi lyckats tappa alla de program som jag använder mig av när jag ritar bilder. Då får man tänka lite utanför boxen.

Idag, skärtorsdagen åt Jesus den sista måltiden tillsammans med sina lärjungar. Här har jag alltså samlat ihop alla våra påskdekorationer och gosedjur för att illustrera hur det såg ut under den sista måltiden. Naturligtvis är det Gunilla som är Jesus i mitten. Tyvärr räckte inte påskdekorationerna och gosedjuren riktigt till, så även Halloween-spöket och vår lilla ängel fick rycka in.

IMG_9719

Är det inte likt Da Vincis nattvarden?

last_supper_davinci

Efter nattvarden åkte jag till Liljeholmen för lite påskhandling.
Jag höll på att leta ihjäl mig efter Apoteket, men det visade sig ha hänt saker när man är borta ett tag. Kul namn tycker jag.
Jag kände mig som värsta sprutnarkomanen när jag gled in för lite Plackers och Echinagaard på droghandeln.

IMG_9722

Väl hemma från Liljis så plockade jag upp mina vänner från nattvarden och placerade ut dem lite över lägenheten.

IMG_9725

Småkycklingar/lärjungarna trivs fint framför påskliljorna.

IMG_9726

Nu fasar vi för morgondagen då jag måste hänga upp Gunilla på korset, för att illustrera Jesus korsfästelse, om inte min fru lyckas trolla fram något ritprogram till mig.

Glad Påsk på er!

2 kommentarer:

Marie KJ sa...

När vill ni ses? Middag på Annalundsvägen på annandagen?

Glad påsk på er!

Anonym sa...

Underbart!! Väldigt likt men jag får ångest av att tänka mig Gunilla på korset...

Underbart namn på apoteket!!
Echinaguard? Vissna??

Jag har åkt på en äkta "man flu". Så himla dålig. Har inte sovit på flera nätter, det värker i allt från bihålor till resten av kroppen. Så här blir det påsk i pyjamas. Kan inte säga att resten av familjen är direkt besvikna då vi bara har som plan att hyra filmer, spela ett nytt familje spel på Wii och ÄTA!!

Glad påsk på er och hoppas att det går bra på jobbet imorgon Lill-löken!!

Kram
Anna