november 28, 2008

Första julölen & Kockens födelsedag

Lill-Åsa skriver.

Jag hade inte tänkt på att första öladvent inföll på Cathrine "Kockens" födelsedag. Hipp hipp hurra för Kocken som fyller 36 idag!
Jag och Kocken har varit kompisar i 17 år nu.
Det partades betydligt mer i början på vänskapen. Bildbevis nedan.

skanna0003

Kocken 1

Kocken 2

Idag är det äntligen torsdag och första öladvent.

Ölstake

För er som med spänning har väntat på att få se vilken öl jag har valt som min första adventsöl blev det… Mariestad Julebrygd. Anledningen till att det just blev den är att den hade den fulaste etiketten av de tre och nu får jag njuta av att se de andra två etiketterna varje gång jag öppnar kylskåpet. Betyg på första adventsölen kommer nästa gång vi bloggar. Jag måste ju dricka den först.

7310400023688_Mariestads_jul_5,8_50RG

Imorgon går Pontus över till Björn, Mia och Emma och ska vara där till fredagen den 12 december.
Då är det inte många dagar kvar tills vi ska åka…

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så söta:-)!! Vad tog dom 17 åren vägen? Kram mamma

Anonym sa...

Ja men jag säger som Karin...
Hur söta som helst!!

Grattis Katrin!!!

Spänningen över vilket öl du skulle välja var enorm. Känns skönt att den fulare ölflaskan är borta nu! Gillade adventsljustaken mycket :-)

Tilda pratade mycket om er igår och kallar Lill-Åsa får Lilla Åsa. Tycker det låter grymt sött. Tok-Åsa är borta och det är bara Stora Åsa. Sorry. Vi ska försöka jobba bort den innan ni kommer ;-)

Ha en superduper mysig helg. Stor kram
Anna

Anonym sa...

Men förlåt Cathrine.
Vilken felstavning på ditt namn.
GRATTIS CATHRINE!

Kram Anna

Pingvinfamiljen sa...

Hej syster,

Just nu känns det som att Tilda får kalla mig precis vad hon vill så länge hon pratar om oss :-)

Kram

Anonym sa...

Vidhåller fortfarande att man blir vackrare med åren (Y)
Ölkalender vilken bra ide !!!
hm anamade vinkalendern dock lite kämpigade att dra i sig en vinare själv dock ;O)

SLUTA ALDRIG BLOGGA NI 2 !!!
innan er var mitt liv så ökentrist.

Hej Hopp Gummisnopp !

Lollo