september 25, 2008

10 år av resande | Del 4

Ao Nang och Khao Lak, Thailand mars 2003

Vi gifte oss den 17 mars 2003 och samma kväll åkte vi ut till Arlanda. Inte helt nyktra. Men väldigt lyckliga. Efter en natt i bröllopssvit flög vi mot Thailand och Krabi och vidare färd mot Ao Nang.

Vi hade bokat en kombinationsresa så första veckan bodde vi så här fint i Ao Nang. Hotellet hade flera olika pooler och massörer med bänkar under tak lite här och var. Kan det bli bättre?

03420003

Rätt avslappnat var det.

03420007

Här testar vi Ao Nangs nattliv.

03420010

På väg ner mot stan. Ibland gick vi och ibland åkte vi tuk-tuk.

03420017

Mer drinkar.

03420018

Nog hade vi en del regn också. Just den här bilden är lite rolig att vi har, för några timmar efter att Tok-Åsa tömt tallriken började magen bubbla. Efter det var hon illamående i stort sett resten av resan.

03420019

När det regnade blev det lite kallt.
Då var det skönt att krypa ner i det varma havet.

03420020

Vi åkte minibuss över bergen till Khao Lak. Det här var ingen bra kombo med Tok-Åsas illamående. Bussen fick stanna några gånger men vi tog oss ända fram till vår bungalow i Khao Lak.
Många foton är lite dimmiga och det beror på den otroliga luftfuktigheten.

03420022

Lite sorgligt att tänka på att stora delar av det vi har sett i Khao Lak är borta.

03420027

Längs stranden låg flera restauranger så man kunde gå barfota från bungalowen till middagen. Underbart.

03420030

Här är Lill-Åsa på stranden nedanför bungalowen.

03420031

Vi tyckte om båda orterna men om vi måste välja vart vi skulle återvända så får det nog bli Ao Nang. Detta på grund av alla underbara öar som finns runt omkring som man kan åka longtail boat till.

Ja det var ju vår smekmånad...

03420032

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh det var superkul att se.
Jag har sett bilderna förut men det är alltid lika kul att titta i lugn och ro.
Varje bild skriker semester verkligen!!
Älskar bungalowen, ser sååå mysigt ut!

Helt klart måste vi till Asien snart igen. Vi är lite sugna på Bali faktiskt och hoppas väl på att kunna göra någon familjereunion där snart!

Nej, jag måste stressa vidare.
Ska hämta tre barn och sedan hinna utfodra dem innan baletten. Sen ska vi hem och ha familjemiddag och tokgosa lite extra. Micke har jobbat så hårt denna vecka att vi knappt hunnit pussas.

Jag kommer göra hemsida senare ikväll med film och foton från Tildas uppvisning. Så förberedd er för lite rosa foton ;-)

Puss och kram

Jo, nu kom jag ju på en sak jag tänkte fråga om. Nu när ni ändå scannar så mycket. Ni har inte lust att scanna in någon eller några foton på mig när jag var ca 5 år? Vi ska göra en tavla med fyra foton i där vi alla fyra är lika gamla tänkte vi.
Visst har du något foto gumman? Eller om du bara har när jag är yngre fungerar det med.
Tack!!

Anonym sa...

och självklart var det ju den anonyma lillasyster från Down under som skrev det förra inlägget.
Puss

Anonym sa...

Ao Nang !
Verkligen kul att se bilderna era, skall ju dit i ett par veckor under jul & nyår.
skall bli så skönt att träffa "min" Gun som jag saknar så !
Underbart att få njuta av henne åter en jul i värmen.

Kramar Lollo

Anonym sa...

Tänk att dit ska vi snart för att fira jul med Lollo,Kjelle och Erik. Vi kommer att få det bra ser jag. Åh vad jag längtar efter Lollo och värmen. Vilken mat var det vi skulle undvika?