april 04, 2007



Vår dator blev allvarligt sjuk igår kväll. Den hamnade i dos-stadiet, med svart skärm och error-text, och sa att den inte ville leva längre. Åsa försökte desperat att få liv i den, men det är svårt med en dator med dödslängtan. Skitdator! Vi fick åka i hundranittio till Elgigantens akutdatormottagning (som tur var så var vi först i kön), men de kunde inte se var det var för fel så vi var tvugna att lägga in honom. Han kan bli tvungen att ligga inne i upp till tre veckor. De ringe idag och sa att det var hårddisken som pajat. Tur att vi har Åsa bärbara.


Imorgon bär det av till Sälen. Vi och en miljon andra svenskar, så det lär ju ta lite tid. Nu håller jag (Lill-Åsa) på med att packa inför Sälen och på något konstigt sätt så håller jag samtidigt på att städa ur klädkammaren.


Ha en trevlig påsk. Vi uppdaterar bloggen nästa gång på måndag.

1 kommentar:

Eric sa...

Hej på er! Hade faktiskt tänkt att maila först imorgon för att önska trevlig resa och semester. Gör det nu istället med risk för att jag glömmer det imorgon, jag har bnny brunch, tjejlunch och sedan fredagkväll.
Vi hoppas att ni får en underbar påskhelg, såg att det skulle snöa åt det hållet så det verkar ju lovande.

Stackars dator (namnlös stackare?), hoppas att dr kan fixa honom.

Här är det bra, vi hoppas på en lugn och mysig helg och i smyg önskar jag lite skitväder. Vill sitta i soffan och se massor med filmer hela helgen och äta gott. (Kicki och jag börjar viktväkta på tisdag;-) så vi måste få synda innan)

Vi ser fram emot att se bilder när ni kommer hem. Krama på Poppe så mycket från oss.
Lova att ni kör försiktigt och så vill vi be om ett sms så vi vet att ni kommit fram.
stor kram Anna o co