april 16, 2007

Idag stod det "rädsla och stresshantering" på Lill-Åsas schema. Adrenalinet har sprutat i kroppen och hjärtat har slagit så där som på gränsen till en mindre hjärtinfarkt. Mycket spännande. Jag tror jag vet vad jag kommer att drömma om ikväll...
Övning ett, började med att min grupp på sju personer fick sitta runt ett bord. En mycket trevlig kvinna berättade då att vi skulle få en uppgift som vi skulle lösa. Hon gick till sin väska och vips så låg det en stor fet orm på bordet. Jag flyttade min stol bakåt snabbare än vad det mänskliga ögat hann uppfatta. Uppgiften var, att vi alla skulle hålla i ormen och samtidigt fick vi en fråga som vi skulle besvara. Inte lätt, kan jag säga. Jag höll i ormen, men jag uppfattade inte frågan, eftersom jag var fullt fokuserad på att överleva :). Jag hörde frågan långt borta någonstans samtidigt som min lilla vän höll på att slingra sig upp för armen. Skam den som ger sig. Alla andra, utom en, höll i ormen och de klarade även frågan så jag bad om att få den slingriga lilla vännen igen, och den här gången var jag väldigt fokuserad och då klarade jag av det. Fan vad bra jag är :)

Uppgift två var ett rollspel. Vi var tre stycken vårdare som skulle gå in i ett kolsvart rum med en galen intagen i. Den var inte så läskig eftersom man visste att den galna intagne var vår danske självskyddsintruktör. Vi förstod inte så mycket vad han skrek heller för han bryter på danska.

Uppgift tre: Två täckta burkar. En utav burkarna har något levande i sig. Här fick man sig en rejäl Adrenalin-kick igen. Jag var den femte som skulle köra ner min vänsterhand (det var bättre om man använde vänsterhanden om något skulle hända). Killen innan mig blev verkligen tokskraj av burk två, så jag var ju rätt övertygad om att det låg en fet spindel i den. Jag körde glatt ner min vänsterhand i burk ett som jag tyckte kändes lite som pastadegsaktigt. Det var ju inget levande i det tänkte jag. Jag hade till och med av en utav pastabitarna på mitten. Vid burk två var jag rejält nervös, med lite inslag av småhysteriska skrattanfall. Jag körde mycket långsamt in handen, och precis innan jag knappt hunnit in i burken kände jag något stort hårigt som rörde på sig. Det visade sig vara ett gosedjur som välte. I burk ett krälade det med larver. Nu har jag dåligt samvete för den stackars larven som jag klämde av på mitten. När man fick titta ner i burken insåg jag att jag aldrig skulle ha stuckit ner handen där, om jag vetat vad det varit, hua.

Så kan en dag i skolan se ut! Hur har er dag sett ut? ;)

5 kommentarer:

Eric sa...

Imponerande Åsa. Är detta samma tjej som höll för öronen pga en champagne kork??

Roligt att biljetten är bokad, ska bli så mysigt. Se fotot från Tarv på dagens hemsida...man längtar nästan ihjäl sig!!

Kram på er

Pingvinfamiljen sa...

Det är samma tjej, men hon fick allt bita ihop en hel del. Ormen var ju inte så högljudd av sig heller ;)
Vi toklängtar också till Tarv. Snart kan man börja planera maten :)Såg helt underbart ut på Tarvbilden på er hemsida.

Nu är jag helt slut efter 4 timmars självskydd. Jag har även fått brännmärken på fötterna efter att ha druttat i mattan ett antal gånger, men det är kul!

Kram kram

Kram kram

Eric sa...

Men hallå!!!!!!
Hade ju missat era fina foton från i lördags. Vilken cool tröja, känns ju lite långsökt att hitta den på HM. Att träden redan blommar, vad vackert det var!!
Visst hade tok-Åsa sitt Bondi junc fynd, den röda? Ångrar så att jag inte köpte den men nu är det försent för den finns inte längre där:-(

Jättefina bilder, otroligt roligt att se som vanligt.
Kram på er och en extra till sjuklingen

Pingvinfamiljen sa...

Jo det stämmer bra. Det var den jag hade på mig. Skönt att äntligen kunna ha lite kortärmat. Nu har junior vaknat och verkar lite piggare. Knaprar nu på en rostad macka i sängen.

Eric sa...

Åh så skönt att han är piggare!
Vi har försökt få igång de streamade programmen men ger upp för ikväll. Blir ngt att kolla på till helgen.

Kramar