maj 03, 2013

Gäss och Svanar

Fredag

I morse när Åsa skulle gå till jobbet var det bara 12 grader! Med så låga temperaturer sover man väldigt gott på nätterna. Underbart. Jag tog därför ingen morgonpromenad utan väntade till eftermiddagen när det blivit lite varmare.

Jag var ju på intervju i onsdags. Det jobbet kommer jag till 99.5% inte få. Ibland känns det rätt, och ibland fel och det här kändes inte riktigt som mitt jobb. Dessutom behöver man ha bil och det kostar ju lite pengar att köpa en sån.

Centennial var sig lik även på eftermiddagen.

photo (1)

Jag är verkligen ingen expert på fåglar. Tycker att svanar och gäss ser likadana ut. Men jag tror att det här är gåsar, som jag brukar envisas att säga innan min fru rättar mig.

photo (9)

photo (2)

Jag var ju ganska säker på att det här var en svan, men när jag la upp den på Instagram vågade jag inte skriva något för tänk om det är en svart gås. Det kanske inte ens finns svarta gäss. Men min syster kommenterade att det var en svart svan så då är det nog det. Svanarna har nog lite längre hals ser jag nog nu…

photo

På Facebook gillar jag sidan Randwick City Council och där har de en tävling om vilket hus i Randwick som är vackrast. 3 bilder ner och en bild in är huset mitt emot vårat hus. Det huset som var så fult när vi flyttade in för 1,5 år sedan.

308636_585860078099937_1195739747_n

Så här såg det ut då…

IMG_5516[2]

Lite finare nu…

photo (4)

När jag kom hem från parken ringde pappa för att tacka för födelsedagspresenten. De hade haft –2.5 grader i morse. Det känns väldigt kallt för att vara maj…

2 kommentarer:

Marie KJ sa...

Jag kan skilja på gäss och svanar med är dålig på fågelkvitter!
Hoppas du hittar ett roligt jobb snart, men att vara ledig är ju inte fel (men det är ju tråkigt att inte få lön gissar jag)


Trevlig helg på er!

Mamma/sväris sa...

Jag röstar på att det är en svart svan jag! Dom simmade i dammen i Cennteniel park när jag firade födelsedag där!
Fina bilder Åsa! Den stigen såg mysig ut att gå! Skypa på måndag, Åsa?
Kram