maj 17, 2013

Ett par svängar till flygplatsen

Igår, torsdag efter städningen, hade jag inget planerat i min ganska så tomma kalender. Jag försökte begripa mig på kartan om hur jag skulle ta mig till fredagens intervju på flygplatsen, men gick bet. Sydney flygplats är enorm och det är ju inte roligt att springa runt den och leta innan man ska på intervju. Jag hade en bra bok så jag hoppade på buss 400 och åkte helt enkelt till flygplatsen för att kolla hur jag skulle hitta dit på fredagen. Det visade sig vara enkelt och boken blev färdigläst.

Idag var det ännu lättare att hitta dit ;) Jag hade en intervju klockan 11.00, med en Chris och en Tony som var himla trevliga båda två. Innan jag gick frågade Tony om jag skulle vara intresserad av att jobba på deras avdelning om jag inte får jobbet hos Thai Aircargo. Det jobbet skulle dock innebära att jobba varannan eller var tredje helg, så vi håller tummarna för Thai-jobbet. På tisdagsmorgon ska jag vidare på intervju nummer två på Thai Airways huvudkontor inne i stan.

49

Annars har det inte hänt så mycket här. Det råder lite extra ABBA-feber här nere i Oz just nu. Förklaringen till det är nog att det snart är Melodifestivalen i Europa och de tycks vara ganska intresserade av det. Dessutom var det en lång intervju med Agneta Fältskog i en stor morgontidning för några veckor sedan om att hon snart ska släppa en ny skiva. I morse var Bjorn Again, som är ett australiensiskt band som sjunger deras sånger, på Morgon-tv och alla blir helt till sig.

51

Om man skulle göra ett fruktdiagram på alla frukter jag ätit i mitt liv skulle jag gissa på att gröna äpple skulle uppta 80%. Grapefrukt är en frukt som inte en finns med i mitt fruktdiagram, blä.

50

Trevlig helg på er, och ha en trevlig 17 maj ni som väljer att fira som norrmännen. Jag har inte sett en endast norrman idag.

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Om man skulle göra ett fruktdiagram på mitt livsfruktdiagram skulle Gröna äpplen inte ens komma upp i 1%. Röda äpplen, gråa päron, apelsiner och bananer skulle ligga bra till :) Jag får rysningar av gröna äpplen och det knorrar sig uppe i gommen liksom.
Här är också ABBA feber. Agneta har släppt en ny skiva och ABBA museet har just öppnat.

Hoppas innerligt att du får jobbet!

Kram Kram och en önskan om trevlig helg

Anonym sa...

På mitt fruktdiagram så skulle banan få högst % antal sen äpple apelsin. Jag gillar också gröna äpplen och älskar den doften. Om jag skulle göra ett frukt och grönt DOFT favoriter så blir det 1) gurka 2) melon 3) gröna äpplen :)
Jag tycker du är som klippt och skuren för Thai - flygplats jobbet. Tänk vad de missar om de inte tar dig. Fast flygplats överhuvudtaget passar dig, fast helger inte är kul att jobba på. Håller tummar och tår på tisdag
Kram å trevlig helg
Gun

Mamma sa...

Skulle kunna kopiera Maries kommentar om gröna äpplen. Hua!! Jag har träffat många smala personer som kan äta ett grönt äpple till frukost. Får magkramp bara jag tänker på det. Mina favoriter, mango, banan, nektariner, plommon, apelsiner, jag älskar nog det flesta frukter utom just gröna äpplen och grapefrukt.
Jag hoppas också att du får jobbet. Känn dig hedrad att Tony och kollegan ville ha dig på det jobbet även om det innebär jobb vissa helger om det nu är en fast tjänst! Det kanske det är värt! Jag är säker på att du blir anställd på nåt av dom!
Kram kram

mammaxtre sa...

Jag håller tummarna för att du får jobbet. Hoppas, hoppas.

Jag är dålig på frukt, tror knappt att jag ens har en favorit. Men Gröna äpplen skulle nog få högst procentsats.

Abbafeber trots att de inte har återförenats och trots att de inte varit en grupp på så länge. Det är riktigt coolt.

Kram