maj 15, 2013

Mirakelpiller mot PMS och Thai Airways.

Tisdag

Igår när jag satt framför datorn fick jag den här meddelandet på Facebook från en kompis, Eva. Så gulligt att hon tänkte på mig när hon såg det.

972967_10151677534194047_463785588_n

Jag var snabb och skickade in min CV till henne med ett kort brev på svenska. Annorlunda att skriva jobbsökarbrev på svenska :).

En timme senare ringde det en trevlig tjej och pratade svenska. Jobbet låter kul och jag som dessutom har en svaghet för flygplatser. På fredag klockan 11 ska jag dit på intervju. Om jag inte får det blir det definitivt jobbet på läkarhögskolan. Tack alla snälla för hjälpen att välja det jobbet även om det var en kortare period än det andra.

Den här veckan har det kommit kall luft. Det känns helt underbart med torr kall luft och man kan få dra på sig tjocktröja och mysa.

48

På tal om något helt annat. Jag har sedan jag typ fick min mens haft en jävla PMS. Jag blir arg och alla runt omkring mig blir dumma i huvudet. Jag har provat varenda naturmedicin som finns, men de gör ingen nytta alls. För några år sedan började min fru, som lider av samma sak, äta små mirakelpiller, Celapram 10 mg. Hon äter dem bara mellan ägglossning och mens och hon blir hur snäll som helst. Jag provade dessa tabletter för några år sedan men jag fick en massa biverkningar. Jag sov i typ 24 timmar och saliven i munnen försvann och jag svettades som en tonårskille. För några veckor sedan var alla så där fruktansvärt dumma i huvudet igen och min fina fru föreslog då att jag skulle prova igen. Hon tyckte inte att det gjorde så mycket om jag skulle sova i 24 timmar…Den här gången funkade det mycket bättre och jag blev snäll och inte trött alls. Jag äter de bara i typ 5 dagar( för jag vet ju inte när min mens kommer eftersom jag gjort en hysterektomi.) Jag är helt fascinerad av att ett sånt litet piller kan göra en Åsa så snäll.

40

Onsdag

Idag hade jag en date med Anna vid Paddy's Markets, som är som en marknad vid China Town. Jag tyckte en promenad in till stan kunde få bli dagens promenad. Det är ju faktiskt bara 5,3 kilometer in till Central Station, som ligger precis i närheten. Här är jag fortfarande i Randwick.

47

Alison Road är kanske inte den roligast vägen att gå längs men om man stryker längs kanten på Centennial Park så blir det genast mycket roligare.

46

Sedan går man igenom Surry Hills

45

Sedan är man framme vid Central där jag träffade upp Anna och vi gick vidare till marknaden.

42

Efter lite lunch blev det shopping.

44

Sedan gick vi en sväng genom stan och andades in den kalla klara sköna luften och njöt.

43

Den här skyskrapan ser lite läskig ut då den är smalare längst ner.

41

Nähe, nu är det dags att sätta igång med middagen. Ha en trevlig onsdag, ni som har det mesta kvar av den!

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Men gud vad roligt med jobbet på Thai airways. Hoppas,hoppas du får det. Du skulle passa perfekt för det!
PMS? Är inte alla dumma i huvet?! Skämt å sido, det handlar ju om kemi förstår man, för det tabletten du tar är en selektiv serotoninåterupptagshämmare (SSRI) dvs det man förr kallade lyckopiller. Tänk vad lite kemi kan åstakomma!

Nu håller vi tummarna för att du får jobbet!
Kram

Mamma sa...

Oh jisses. Rena drömjobbet för dig som älskar flygresor och flygplatser! Jag ska hålla allt som går att hålla. Hoppas, hoppas!
Skype på min lördagsmorgon?

Stooor lycka till kram

Anonym sa...

Vad spännande att du fått en intervjutid nu!! Då håller vi alla tummar och tår på fredag.

Tack för sällskapet igår! Så trevligt att slippa åka själv.

Låter som ett fantastiskt litet piller. Bra att veta att det finns, tycker själv att jag varit lite mildare de senaste månaderna men bra att veta att de finns.

Puss
Anna

Birgitta sa...

Vad roligt med flyg. Hoppas att du får det jobbet.
Kram Birgitta