maj 13, 2013

Dilemma

Onsdag

Åsa fick ledigt på eftermiddagen och jag fick äran att ha med mig henne på min promenad. Det blev en sväng till Supa Centra för att köpa en ny sänglampa till Pontus. 7.5 kilometer blev det totalt och det är ju kul att få se något annat än Centennial Park också. Vi började med en sväng till vårt favorit-sushiställe i Wateloo, där vi bodde innan vi flyttade till Randwick. Vi bodde i det närmaste huset uppe i vänster hörn.

20

Torsdag

Torsdag är ju städdag så när jag var klar med det fick det bli en promenix till Coogee. Så här ser det ut utanför vår port.

21

Det är helt perfekt promenadväder just nu. Inte för varmt och inte för kallt. Typ 20-22 grader.

22

Det var så vackert nere vid stranden och luktade sådär havsgott så jag höll inte på att ta mig hem.

23

I torsdags sökte jag ett sånt där jobb där jag visste att de skulle höra av sig inom kort. Det är ett vikariat på sex månader som roster officer, eller schemagörare, eller vad det kan tänkas heta på svenska. Jobbet är inom hälsovården, så det är i stort sett samma sak som jag gjort förut. Den här gången är det dock inte ett privat företag utan ett icke vinstdrivande. I torsdag skrev rekryteringskonsulten att han pratat med chefen och han skulle snart återkomma med en intervjutid. Nackdelen med detta vikariat är att det ligger 24 km norr om stan och det skulle ta ca 1 timme och en kvart att ta sig dit. Det var inte heller heltid utan 25 timmar i veckan med lediga måndagar. Lediga måndagar ser jag dock inte som något negativt…

Fredag

I Fredags ringde de från det där rekryteringsbolaget som jag jobbade för förra året på läkarhögskolan. Jag frågade då om de inte har något jobb på den avdelningen som jag jobbade på förra året eftersom det borde vara dax för den årliga läkarexaminationerna igen. Efter några samtal av rekryteringskonsulten så har jag nu fått ett tre veckors vikariat där igen, som börjar den 27 maj. Förra året var det ju också bara tre veckor, men det blev ju till slut typ 2 och en halv månad till slut om jag minns rätt. Där trivdes jag ju himla bra också.

Jag har heller inte hört något angående jobbet i Alexandria, då den chefen tycks ha svårt att få arslet ur vagnen. Så nu vet jag inte hur jag ska göra?

32

Lördag

Jag och Åsa knatade iväg i riktning mot Bronte Beach. Här är vi nog i Bronte tror jag.

24

Man kunde ta sig ner till stranden via Bronte Park som vi tidigare aldrig varit i. Så fantastisk mysigt och lummigt. Mycket trevlig överraskning.

25

Bronte beach. Inte så många som badade fast det var 20 grader i vattnet.

26

Vi valde att gå kustvägen hem.

27

Ibland är de helt orädda dessa sötnosar.

28

Det blev 9.5 kilometer totalt med mycket frisk luft. Vi belönade oss med ett glas vin och lite tilltugg på vårt favoritställe i The Spot, Li'l Darlin. Efter det blev det bio och vi såg The Big Wedding. Mysig film som får +++ av oss.

29

På kvällen beställde vi hem indisk mat och somnade löjligt tidigt.

Söndag

Somnar man tidigt vaknar man oftast tidigt och det är ju inte alls tokigt. Efter lite mathandling tog vi bussen till Bondi Beach. Det har blivit mycket stränder sista veckan inser jag nu. Vi åt en mumsig lunch och började sedan gå mot Randwick. Så långt kan man ju inte gå utan några vätskestopp. Vårt första stopp blev i Bondi på ett mysigt ställe där vi satt i sköna stolar vid ett öppet fönster och tittade på folk.

30

Andra stoppet blev på Robin Hood i Charing Cross som ligger strax efter Bondi Junction.

31

Pontus har vi inte sett mycket av i helgen. I fredags var han på födelsedagsfest nere vid Bronte Beach. I det här landet tycks ungdomarna inte vara hemma hos någon utan de är nästan alltid utomhus. Jag förstår dock problematiken med det i Sverige. I lördags satte han på sig sin nyinköpta Pikachudräkt och åkte in till stan där det skulle vara någon typ av maskerad. Pontus ville dock inte vara med på bild. Tydligen hade det varit en väldigt rolig tillställning.

new-cosplay-sekiya-pikachu-costumes-velvet

Ha en fin vecka!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga foton från underbara vyer! Jisses vad ni promenerat. Duktigt!!

Börja du på vikariatet och innan den andra fått arslet ut vagnen så har du säkert jobbar klart där. Det löser sig.
Grattis till båda jobbmöjligheterna!
Jag är ju glad att du inte börjar på en gång, ser ju fram emot att ses på onsdag.

Kram anna

mammaxtre sa...

Jag röstar precis som Anna på att du tar det korta vikariatet.

Vad ni promenerar, härligt!

Kramkram

Marie KJ sa...

Jag tycker samma som Anna och Lotta, ta vicket på läkarhögskolan. Vilken fin höst ni verkar ha ♥

Mamma/sväris sa...

Vilka fina promenadvägar ni har! Jag röstar också på läkarhögskolan, där trivdes du ju!
Kramar

Anonym sa...

Satsa på läkarhögskolan, skulle jag gjort. Magkänslan ska nog vinna :)
Härliga bilder från era promenader
Kram
Gun