juli 02, 2012

Seabreeze

Idag ville vi lära känna omgivningarna lite. Vi hade fått instruktioner om hur vi skulle ta oss mellan husen den korta biten ner till stranden.

Vi gick sen den asfalterade gångvägen längs vattnet till Nelson Bay som visade sig vara mycket större än vi trott.
Efter en väldigt mysig morgonpromenad åkte vi till Salamander Bay för att köpa en högtalare till våra iPhones. Vi har ju redan en därhemma men två är inte fel då vi ofta kånkar runt den vi har mellan rummen. Dessutom ville vi verkligen ha en nu på semestern. När vi kom till kassan visade det sig att den dessutom var på rea. Tack för det.

Efter lunch skulle vi kolla på film. Åsa somnade redan efter 20 minuter medan Lill-Åsa satt med handsvett då hon lider lite av höjdskräck. Filmen heter Man on a ledge och var i hennes värld väldigt spännande och bra.

Vid solnedgången tog vi en promenad längs stranden. Vår nya kamera är grym och vi ser fram emot att visa er fotona när vi kommer hem.

På kvällen gick vi in till stan för att äta middag. Lill-Åsa var så sugen på revbensspjäll och det finns en restaurangkedja som påminner om TGIF som erbjuder ribs och mycket mer. Precis när vi ätit klart ringde Pontus på Viber. Han berättade om sin händelserika flygresa till Sverige som det sannerligen inte var mycket flyt i. Försenade flyg som ledde till en missad avgång och som pricken över iet en väska som inte dök upp på bagagebandet.
Det blev ett långt samtal då Pontus hade mycket att prata av sig. Tack och lov för Viber (gratis telefon via internet) en sån här gång.

Efter telefonsamtal och middag avrundade vi kvällen på puben Seabreeze. Utrustade med ficklampa och lampan från mobilen gick vi sen strandpromenaden hem.