juli 25, 2012

Lunch, istiden 4 och hemsidan

Lill-Åsa skriver

Söndag

I söndags bjöd vi ut familjen Holmström på lite lunch på puben som ligger i vårt hus. Nära och bra. Himla trevligt hade vi det och alla barnen var med. I början i alla fall. Holmisarna har ju blivit värsta globetrottarna så vi pratade mycket om resor och det är ju allas favoritämne.

IMG_0248

Efter den mysiga lunchen gick vi hem och slappade en stund innan vi pingviner knatade iväg till Ritz i Randwick för att se på Ice Age 4. Det blev ingen besvikelse. Väldigt roligt och jag ger den ++++.

Ice-Age-42

Måndag till onsdag

Det tar lite tid att slänga ihop en hemsida på engelska och svenska, men kul har det varit. Vi har ju mest gjort hemsidor åt andra innan, så nu var det var väl på tiden att göra en åt oss själva.

image

Nu är hemsidan klar för tillfället (den kommer ju alltid behövas uppdateras) och jäklar vad kul det är att stå på egna ben. Vi har knappt haft annonsen ute i en vecka och vi har nu huset uthyrt i stort sett hela december, januari och delar av februari. Vi har annons på Blocket (mycket effektivt), Stugsidan och fritiden.se. Igår kom vår annons även ut på Flipkey, så nu når vi inte bara Sverige utan hela stora världen. Tror jag. Kul är också kundkontakten. Vi får massor av frågor och vi kan ju faktiskt svara på de flesta efter vår thaimout.

På jobbet går det bara bra. Nu har läkarna börjat eximineras och jag har börjat sortera, scanna och göra document av allt. Ibland kommer man lite av sig för det är kul att läsa vad de åstakommit, eller inte åstakommit på sina eximinationer. Har man fått en röd prick ligger man risigt till och jag har ännu bara sett tre sådana så det är ju bra.

Vi fortsätter och springa tre gånger i vecka och även om det ibland är motigt att komma iväg så är det ju så skönt när det är gjort.

Pontus jobbar kväll som vanligt så ikväll ska jag och fina frun gå ut på middag här i Randwick.

Vi såg på väderappen att ni nu ska få sol och värme så långt prognosen når och det förtjänar ni verkligen. Njut!

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken fin hemsida ni har gjort. Kul och intressant att läsa och fina bilder. Jag tycker mig känna igen två personer som sitter i en tuk-tuk. Micke och Tilda, är det så.

Mamma/sväris sa...

Nu 2 dagar kvar innan semester! Skönt det har varit förskräckligt mycket att göra eftersom vi har haft stängt på helgerna, då kommer dom i början på veckan istället! Puhh, ja vi hoppas vi får lite mer sommar än hitils! Som tur är så har vi Greklands veckan att se fram emot. Ska vi skypa i helgen kanske?
Kramar

Mamma/sväris sa...

Hemsidan är verkligen skitsnygg!!

Anna sa...

Otroligt roligt med alla bokningar! Vad huset ska bli glad när det kommer fyllas med skratt och glädje.

Vad roligt att det fungerar så bra med löpningen. Väldigt duktigt att ge sig ut i mörkret och springa. Jag upplever alltid att jag springer fortare när jag springer i mörker.

Här är det livat värre. Tilda la till kräkningar på listan igår.
Kram