oktober 07, 2011

Från Albert till Arthur

Åsa bloggar

Idag började dagen lite grått och tråkigt men det tog sig framåt dagen.

Min resa till jobbet består av att först ta en buss som avgår ca 100 meter från vår port. Det är en snabbuss som går direkt in till city där jag byter till en annan buss som går över Sydney Harbour Bridge och då ser man Operahuset. Snacka om arbetsförmån!

Bilden med husen är den väg jag tar när jag stigit av bussen och nästan är framme vid jobbet.

Företagets adress är 132 Arthur Street vilket innebär att jag varje dag åker mellan Albert Street och Arthur Street.
Karlar hela dagen...

Vid 16.30 idag kom företagets VD fram till mig och frågade om jag ville avrunda min första arbetsvecka med en drink på den lokala puben.
Det blev två drinkar kan jag meddela. Vi blev senare totalt fyra som avslutade veckan med skratt och skönt umgänge.

På vägen hem byter jag buss så att jag får en kortare promenad genom Hyde Park.

Efter en skön fredagskväll ska vi nu njuta av att få sova ut imorgon.

1 kommentar:

anna sa...

Vad bra chef du verkar ha! Kanonbra avslut på första veckan. Ska ta fram kikaren och kolla, tror det är den byggnaden vi ser.

Syns ikväll
Puss