juni 13, 2009

Chicks

Åsa skriver.

Mitt kontor ligger på Sveavägen på femte våningen med utsikt över takåsarna. Mina arbetskamrater och jag har med spänning iakttagit två måsmammor som ruvat på sina ägg några meter ifrån varandra. De har legat vecka efter vecka helt stilla och bara "varit gravida". Och så i veckan… kläcktes äggen. De fick två ungar var och om ni tittar noga så ser ni två beigeprickiga dunbollar som ligger där i skrevan. Naturupplevelser mitt inne i centrala stan.

IMG_5242

Igår kväll var det dags för att umgås med andra chicks! Cathrine firade att hon nu går på 9 veckors sommarlov med att samla ihop homogänget. På en sån här fest är könsrollerna klart omkullkastade. 100% av killarna jobbar nämligen som sjuksköterskor medan 25% av tjejerna jobbar som poliser…

IMG_5251

IVA-sköterskan Knut och polisassisten Helena.

IMG_5244

Cathrines syster Camilla pratar med Lill-Åsa

IMG_5245

Mycket skratt i Cathrines 1½a.

IMG_5246

Party!

IMG_5247

Polisassistenterna Jenny och Ingela.

IMG_5248

Camilla och jag smilar upp oss för kameran.

IMG_5249

Kolla in Karins fantastiska ansiktsuttryck. Man blir så nyfiken på vad hon hon berättar för Monica och Anna.

IMG_5250

Vid 23.30 rundade vi av (nästan först av alla) och åkte hem med tunnelbanan. Känslan när vi drog täcket över oss var obetalbart.

Idag jobbar Lill-Åsa och själv kände jag mig som värsta tonåringen när jag slog upp ögonen och insåg att hon var 10.45. OMG!
Idag blir det nog inte många knop gjorda. Lite nagelvård och tidningsläsning innan det är dags att göra sig fin inför kvällens
40-årsfest i Täby.

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ!

Vilken partyhelg det blev för er!!
Ganska skönt att nästan sova till 11 om man ska iväg på ett kalas till nästa kväll. Stackars Lill-Åsa bara.

Vi är hemma från en helt underbar helg i de blåa bergen. Grymt skönt att byta miljö och nästan lika mysigt att komma hem igen lustigt nog. Vi har fått massor med frisk luft, motion, mycket sol, sjukt mycket mat och god dricka. Nu har vi laddat batterierna efter en gräslig vecka!

När åker ni på torsdag, jobbar ni först eller åker ni på morgonen?
Stor puss och kram Anna