juni 14, 2009

Åsa hemma – Åsa borta

Åsa skriver

När jag hade ordnat till anletsdragen från fredagens fest var det dags att göra sig fin för att åka till Täby och fira Ullis! Hon fyller 40 i början juli så hon passar på att ha festen nu innan alla drar från stan.

Medan jag gjorde mig i ordning laddade Lill-Åsa för en helt annan typ av kväll. En hemmakväll med film och osunda saker. Lill-Åsa jobbar ju i helgen och valde därför att stanna hemma.

IMG_5254

Jag hoppade på tunnelbanan och Roslagsbanan och kom dit prick 18.00. Vi har ett stående skämt om att jag alltid är så punktlig så jag var ju tvungen att komma först även igår.

Festen var hemma i deras stora fina hus och det fanns gott om plats för oss 35 som var där och grattade

IMG_5255

Kvällen började med bubbligt och en frågesport med gamla foton där man svara på frågor som "Vilka är det på fotot och vart är det taget?"

Matilda (äldsta dottern och även min guddotter) och hennes tre kompisar rättade frågesporten under mycket fniss.

IMG_5258

Vardagsrummet var tömt på möbler och de hade dukat två långbord.

IMG_5256

Vi satte oss till bords.

IMG_5259

På borden låg ett häfte med foton på alla och en liten förklarande text. Kolla in fotot på mig! Snacka om utpressningsfoto!
Spana även in texten om David…

IMG_5263

Här håller David och Alexandra ett jättebra tal om Ullis. På rim!

IMG_5264

Johan älskar att hålla i musiktävlingar. Så även denna kväll. Han satte på sig en tröja dagen till ära.

IMG_5268

Efter den roliga musiktävlingen blev det mer musik. Vi dansade oss svettiga en bit in på småtimmarna.

IMG_5273         
Vid 02.00 delade jag en taxi med Pelle och Anna som bor i Älvsjö.
En väldigt rolig kväll!

Inga kommentarer: