mars 02, 2008

Ja må jag leva

För exakt 39 år sedan såg jag ut så här. Lite sliten efter att ha åkt nerför the birth canal...

Tok-Åsa 1 dag

Igår var vi ju som sagt bjudna på middag till Cathrine. Hon har flyttat sen sist och bor numera på Alströmergatan inte långt från Västermalmsgallerian. Det här en något galen bild på henne.

P3010002-1

Till förrätt fick vi avokado med laxröra och huvudrätten hade hon komponerat själv, kock som hon är. Det var en torsk-spenat-lax-lasagne to die for. Den serverades i ett varsitt krus som hon köpt på vårt älskade Naxos för 11 år sen.

P3010006

Desserten intogs i soffan framför Melodifestivalen.

P3010008

För en gång skull tyckte vi att det var ok låtar som gick till finalen.

P3010010

Vi hoppade sen i en taxi och åkte till Roxy på Nytorget. Bilden har vi tagit från deras hemsida så riktigt så här folktomt var det inte. Dock var vi lite förvånade över att det var så pass lite folk där helgen efter lön. Vi träffade på Mitra (jobbarkompis till Lill-Åsa) och hennes kompis Karin. En annan bekanting som vi också såg springa förbi vårt bord var psyko-Åsa. Vi fick bråttom att titta ner i glasen för att undvika ögonkontakt. Vid tolvslaget skålade vi in min födelsedag och vid 01.00-tiden åkte vi hemåt nöjda med kvällen.

Roxy

Imorse fick jag paket och kärlek på sängen.

P3020015

Familjen Holmström hade också skickat paket och Gunilla hälsar att hon är väldigt nöjd med att ha blivit avbildad så fint på ett örngott! Tusen tack för en så charmig present!

P3020023

Av min fru fick jag fyra paket. Ett paraply i bra handväskestorlek, ett par ballerinaskor, en svart topp och "Ulmitate controlling elixir for very rebellious, dry hair" från Kerastase. Dyrt skit!

P3020025

Pontus kom över på eftermiddagen för att uppvakta mig. Två paket hade han med sig! Han skämmer bort sin ömma moder.

P3020001

Jag fick två svarta svettband för handlederna och en snygg vattenflaska som jag ska ha när vi spelar badminton. Jättebra presenter, eller hur?

P3020003

Idag har vi bara såsat omkring med undantag för en badmintonmatch med Pontus då jag fick inviga mina nya presenter. Funkade utmärkt!

Till middag har jag önskat pytt i panna. Blev vansinnigt sugen på det. En födelsedag precis som jag vill ha den.

4 kommentarer:

MAJA sa...

Grattis till Åsa med "de mjuka knäna" önskar vi all från Enebyberg! Nathalie skickar extra mycket kärlek och har knoppat ihop ett speciellt litet paket till dig, som du skall få när hon fyller år. "Det blir bäst så". Så att ni kan öppna dem tillsammans!
Stor kram Marilene & co!

Anonym sa...

Tusen tack!
Gud vad charmig hon är! "Det blir bäst så" :-)
Kram från Åsa

Eric sa...

Hej syster,
tänk att du snart fyller jämt.
Kortet på dig och mamma är underbart!!!

Kortet på Cathrine är verkligen galet:-)
Maten lät så god!! Måste få mera inspiration i köket och börja använda andra råvaror känner jag.

Kul att kuddfodralet blev väl emottaget. Hoppas att Gunilla är ok med att hon är avmålat lite med galen blick.

Vilka fina paket du fått, vad ska det bli om du fyller jämt... Vad duktig Poppe var på att hitta bra grejer. Nu vill vi se lite hurtiga foton från badmintonen.

Lampan blev fin och fotpallen var ju smart. Dubbelt användningsområde.

Pratade med Roz, en av Emmas mammor. De hade varit på Mardi gras i lördags och sett paraden och det hade visst varit 10 000 personer med. Tydligen 30 års jubileum.
Så nästa år så tycker jag ni kommer med. Du kan vara ute och parta ända tills du fyller år, vilket bra sätt att fira din dag.
Så antingen stannar ni bara lite längre eller så åker ni hem och jobbar lite och kommer tillbaka 1.5 månad senare;-)
Roz och Hannah var med i paraden första gången för 25 år sedan, då var det inte 10 000 personer med direkt...

Nej, nu ska middagen fixas, det är svenska skolan ikväll och allt blir lite mera kaotiskt då.

KRAM PÅ ER

Anonym sa...

Hej Anna,

Tack för din långa kommentar. Alltid kul med mycket att läsa när man slår upp bloggen.

Ja visst är Pontus duktig på att köpa presenter. Han hade fått en önskelista från mig men han körde ett eget spår. Väldigt bra!

Ska tänka på att ta med kameran nästa söndag till badminton. Dock är ju Pontus lite tveksam till lämpligheten att fota överallt:-). Vi får se hur det faller ut...

Det skulle ju vara fantastiskt att vara med på Mardi Gras. Det kanske inte blir nästa år men någon gång i framtiden ska vi definitivt var med och kolla. Pampligt med så mycket folk.

Kram kram