mars 01, 2008

1 mars och skitväder

Tok-Åsa skriver

Under veckan som gått har vi varit en decimerad skara på jobbet på grund av sportlovet. Igår fick vi under en kort tid, tre mail från de som var på ledighet om att de fått samtal från tre kunder om att de skrivit anställningsavtal med kandidater vi presenterat. Tre avslut på en alltså på mindre än en timme! Klirr i kassan! Det var vi ju som var på kontoret tvungna att fira! Vi öppnade en flaska rött och tog ett foto på oss själva med Jonas mobil och mmsade den här bilden till de som var lediga.

Safemind

Cissi (den mörka mellan mig och Jonas) gick sen till Anglais för lite AW. Vi hängde vid ett ståbord och försökte se lite coola ut. Efter en stund kom en kompis till Cissi och vi hade väldigt trevligt innan jag rundade av strax före 18.00. Jag sammanstrålade då med en sönderstressad Lill-Åsa med pirrvärk i låren (vi andra får ont i huvudet när vi stressar men på Lill-Åsa landar det i benen) efter en kaotisk dag på transportexpeditionen. Hon hade varit och handlat färska räkor.
Hem för fredagsmys!

Idag hade vi en hel del ärenden att fixa i Kungens kurva så vi åkte iväg så fort vi gjort oss i ordning. Vi sprang nästan mellan affärerna för att inte bli alltför blöta i hällregnet. Hua vilket väder. Som vi skrev om tidigare i veckan så har ju vår lampa vid sängen gått sönder så vi tog därför en sväng på IKEA. Lördagen efter löning, behöver vi säga mer...

Vi hittade en vägglampa (svår att välta och ha sönder) och en fotpall som får fungera som avlastningsbord bredvid sängen.

P3010002

Imorgon fyller jag år. På sin födelsedag får man ju bestämma och min önskan är att den ska passera väldigt obemärkt förbi. Nästa år kanske man ska ta tag i att fira när jag ju fyller lite jämnare, men i år ska vi bara softa och inte göra många knop. Lite kärlek av sin fru och paket på sängen samt att Pontus kommer förbi en stund på eftermiddagen och uppvaktar är allt jag vill ha.

Nu ska vi åka in till stan för vi är inbjudna på middag hos Cathrine, även kallad Kocken. Man får alltid väldigt god mat hos henne. Lite senare på kvällen kommer det lite fler och vi ska kolla på Melodifestivalen ihop. Lattjolajban.

Inga kommentarer: