februari 27, 2007


Här stod Ivar och frös på parkeringen. Nu är han dock åter i vårt varma inbrottsvänliga garage. Om tjuvarna rör honom igen blir jag aggressiv... De hade fixat till framdörren så nu var den fin igen. Däremot så hade de INTE lagat bakdörren som jag sa till om. Utseendesmässigt är det inget fel på den, men den ena bakdörren går inte att öppna från insidan. Jag sa till om det här när jag lämnade bilen. Jag tog mig till och med 5 minuter extra och berättade om problemet. Servicegubben tittade förstående på mig, men antecknade ingenting. Hade ingen lust att dumförklara honom och säga till honom att skriva ned det jag sa, men nu har jag totalt idiotförklarat honom iallafall. Nu är jag alldeles för pms-ig för att åka tillbaka.

8 kommentarer:

Eric sa...

Välkommen hem Ivar!
Hoppas att det är varmare o skönare i garaget o att ingen rör dig igen.

Micke lämnade tillbaka vår hyrbil idag så nu får vi gå själva igen. Astrid har lagt sig i skåpet för att vila ett par veckor tills vi ska ha bil igen.

//level 4

Pingvinfamiljen sa...

Ja, idag kan ni vara glada att bo i värmen. Snömoddigt och jävligt ute! Nu får man leva för Barcelona-resan. Fast påsken i Sälen ser iallafall jag och Pontus fram emot, även om Åsa kanske inte ser fram emot skidåkandet så där jättemycket...

Så citroner är klara nu! Vad fina de var. Då kommer vi över på en drink i morgonkväll. Spara en muffins också ;)

Eric sa...

Fy sjutton så irreternade med doktorn som inte lyssnade. Då måste Ivar tillbaka antar jag?

Muffinsarna tog slut på en gång, Eric hade sina två kompisar i parken så alla 12 försvann på en gång. Men om ni kommer kan jag tänka mig att baka nya..

Jo, mailade Åsa om ett paket som kommer till födelsedagen. Jag vill gärna att hon väntar till rätta dagen att öppna, du kanske kan stoppa undan den om hon verkar för nyfiken.

Imorgon kväll är jag på träning o på torsdag är Micke på puben så vill ni komma på en drink blir det inte förrens på fredag. Fungerar det?

Mysigt med Sälen och Barcelona, kul med lite godbitar att se fram emot.

Kram på er

Eric sa...

Jo, måste berätta vad som hände här på kvällen.
Tilda somnade tidigt, redan halv sju. När vi skulle in o stänga av datorn för Eric så låg Tilda i hans säng. Vi frågade Eric vad som hänt o han sa bara att hon kom ner o la sig i hans säng.
Eric frågade om hon inte kunde få ligga kvar o vi sa varför inte.
När vi skulle bädda om Eric så sa han: nej men varför är det så blött???

Det visade sig att Tilda hade gått ner i hans säng o kissat ner den helt istället för att gå på toan.
Den slår nästan Poppes nattövningar?!

Kramar från fyran där tvättmaskin o torktumlare går för fullt ikväll!

Pingvinfamiljen sa...

Men jag kan henka Micke på puben på torsdag, kul. Blir det Nelsons eller ;). Pub på torsdag och drink på fredag när Åsa fyller år, det blir ju perfekt!

Jag tror att de får fixa Ivar nästa service för annars blir jag nog våldsam och inte släpper Ivar ifrån mig. Lilla skruttgubben (Ivar) som ju har genomlidigt ett sådant trauma...

Jag ska stoppa Åsa iver med paketet, när det kommer, om det så ska vara det sista jag gör :)

Pingvinfamiljen sa...

Ha ha ha! Smart att gå till brorsans säng iallafall.

Eric sa...

Jag tror nog att du får dricka många öl om du ska ha roligt med Micke o hans kompis. Det är bara programering som diskuteras. De har en favvopub i Surry hills om du kommer ihåg var det ligger.

Visst var hon smart, goa Eric blev inte ens sur. Han var mest besviken på oss som la tillbaka henne i översängen. Ni lovade ju att vi skulle få sova ihop:-(

Nej, apropå att sova så ska jag göra det nu. Har kört spinning tre dagar i rad o börjar känna mig lite trött o sliten. (och öm i en viss bakdel)

Godnatt

Pingvinfamiljen sa...

Sov så gott! Då ska jag djupdyka i böckerna Förvaltningsrätt för kriminalvården och även handbok i sekretessfrågar. Jag ska dock försöka att hålla mig vaken...