augusti 06, 2014

Vardag och sophämtning

Lill-Åsa bloggar

Tänkte bli bra på att blogga och därför kommer här en lite vardagsblogg om sophämtning och andra vardagliga saker.

På tisdagskvällar ställer vi ut soptunnorna. Inte alla fyra men alltid den röda och de andra färgerna skiftar.

unnamed (5)

På onsdagarna när jag kommer hem från jobbet ställer jag tillbaka dem där de ska stå.

unnamed (8)

Vi har inte riktigt förstått om de ska vara gräs i de här kryssen på vår parkering. Vi börjar tro att det kanske inte ska vara det. I helgen ska vi ta bort det. Jag tror det skulle vara lite snyggt med svarta småstenar där i stället får ogräs.

unnamed (6)

Jag är väldigt dålig på att ta ut mina linser. Har ju månadslinser, men mina månader är jättelånga. Jag har iallafall inte tagit ut dem sedan vi flyttade till huset den 17 maj. Nämnde det på jobbet och de höll på att svimma. Efter det fick jag lova att åka hem och ta ut dem. Här nedan är mina kväsiga glasögon. De köpte jag 1999 och styrkan är nog inte riktigt som den ska vara. Men de duger liksom de 3 kvällar per år då jag tar ut linserna. Men nu ska jag ta mig i kragen och gå och köpa nya. Skulle vara kul att använda glasögonen till vardags lite då och då.

unnamed (7)

På vägen hem från jobbet stannade jag till i Bondi Junction och handlade ingredienser till hemgjord pizza och kattmat. Kattmat är nästan lika roligt att handla som städprodukter och jag kan stå och välja hur länge som helst. Kattmat för kattungar är mycket dyrare än vanlig kattmat så nu har vi slutat att handla bebismat. Vi googlade på det och i naturen äter ju kattungar samma saker som sina föräldrar så det är bara ett påhitt får kattmatsföretagen att tjäna extrapengar på. Det var också extrapris på vårt favoritvin och då var jag ju tvungen att slå till.

unnamed (9)

Våra småkillar står ofta vid dörren ut mot trädgården och piper. De älskar att vara ute. Speciellt när det är mörkt ute. När det är ljust är det lite läskigt. De tycker också mycket om att bära in saker. De är inte alls speciellt pedantiska av sig. De bär in barkbitar, kackerlackor, småödlor och igår en slemmig snigel. Hoppas att papegojorna är smarta nog och inte komma för nära.

unnamed (10)

Nä, nu ska vi slänga ihop en pepparonipizza.

4 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Roligt med lite vardag hos er. Vågar ni ha katterna ute? Tänk om det kommer en orm! Innan dess är dom väl inne förstår jag.
Inte är det väl dina gamla glasögon som du köpte i Solna;-)? Jag tycker nog att du ska skaffa nya och ha knuten i nacken, då blir du ännu sötare Hihi
Kramar

Marie KJ sa...

Höll på att trilla av pinn när jag såg att ni bloggat igen! Klart du ska skaffa nya glasögon, det är ju kul nästan som ett smycke. Vi har ju samma med soptunnorna fast vi bara har två ( men fyra fack i varje) Vi sorterar: mjuk plast, hård plast, glas (färgat och orfärgat) organiskt matavfall, metall, papper, pappersförpackningar) Den ena tunnan blir full fortare men töms också oftare.
Ja, här i Gävle är det också massa kattgos ❤️

Marie KJ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Klart du ska ha nya brillor. Två nya per år får man ju gratis av sitt försäkringsbolag. Vi plockar alltid ut både ett par vanliga plus ett par solbrillor varje år. Gratis är ju gott!

Kul med bloggande!
puss och ha en helt underbar helg.