augusti 13, 2014

En onsdag i augusti

Lill-Lördag och Lill-Åsa bloggar

Så här sött sitter katterna och stirrar på oss och dörren på morgnarna. Vi är lite oroliga att vi inte ska hinna få in dem innan vi går till jobbet så de får sitta där och stirra på dörren, de små stackarna.

Igår fyllde våra killar 6 månader.

6

Jag går som vanligt till parken varje lunchrast. Jag är inte alls lika duktig på att knata omkring för på vintern är det så skönt att ligga i solen och njuta.

5

Vackert men ganska kallt idag. Igår hade vi regn och rusk.

11

Nu är den stora examinationen slut, men vi har en liten till i helgen. Jag har fullt upp med resultaten från den stora så jag behöver inte bry mig om den lilla i helgen. När klockan var 16.00 packade jag ihop och gick hem. Jag som alltid börjat jobba tidigt på morgonen älskar mina arbetstider. 08.00-16.00. Det känns nästan som att jobba halvtid ;)

1

På den här gatan jobbar jag. Typ längst bort i bilden.

9

Det tar ca 5 minuter att gå till Martin Place tågstation.

3

Där tar jag rulltrappan ner till min perrong.

2

Och tar tåget 3 stationer. Kings Cross, Edgecliffe och vid slutstationen Bondi Junction hoppar jag av. Sedan tar jag rulltrappan upp ur underjorden och kommer upp i själva bussterminalen. Bondi Junction är nog den största knutpunkten i de östra förorterna. För er som kommer och hälsar på oss så kan man ta bussen från A3 och A1 hem till oss. Men bara om man kånkar och bär annars får man gå. Jag går hem. Det tar ca 10-15 minuter.

unnamed (19)

Här har jag kommit upp ur bussterminalen och börjat min promenad hemåt.

8

I stora korsningen kan jag välja att gå Bondi Road hem. Den är lite oromantisk och bullrig så jag har börjat ta en annan väg hem. Den är 200 meter längre, men jag har ju inte bråttom.

12

Då passerar jag den stora synagogan. Bilden tog jag från internet för det är alltid säkerhetsvakter utanför och jag vill ju inte göra dem nyfikna eller oroliga med att fotografera.

5416

Sedan går jag vidare neråt mot Anglesea Street.

10

På vår gata har vi en el-station. Den är fin tycker vi.

4

Sedan är jag hemma. Vårt hus sitter ihop med ett annat. Jag tänker på vanilj och chokladglass när man ser våra hus ihop. Vi bor i vaniljhuset.

7

I helgen började Morris sitta lite konstigt och även halta lite. Speciellt efter att han hade legat ner och vilat. Åsa som har blivit värsta curling-katt-mamman ringde veterinären Donna och frågade om det var riktigt normalt. Veterinären tyckte inte det var någon större fara då han fortfarande äter med frisk aptit och busar och springer.

13

Curling-katt-mamman blev inte riktigt tillfredsställd av det svaret och på fredagskväll kommer Donna hit. Åsa skyller på att veterinären glömde ge killarna sin HIV-Vaccination när de kastrerades så hon måste ju ändå komma hit.

Här sitter hon, kvinna som har veterinären på speed dial…

unnamed (18)

Maverick och Morris tycker om att vara där vi är, de ligger på en varsin stol när jag bloggar och Åsa jobbar.

Eller så är det för att de är riktiga fryslortar och vi har båda elementen här…

14

2 kommentarer:

Marie KJ sa...

Det är ju bra att de är sällskapssjuka. Juni har ju intet hår på magen, nosen och tassarna (knappt) och den rasen är känd för att älska värma. En sol-katt. Lasse på mitt förra jobb har 2, de brukar basta med honom :)

Vad fint ni verkar bo och vad roligt att ni bloggar oftare ♥

Mamma/sväris sa...

Jätteroligt att ni bloggar ofta. Det behöver inte hända så jättemycket för det gör det inte alltid. Hur gick det med veterinär besöket?
Kram