augusti 27, 2014

Mina nya glasögon

Lill-Åsa bloggar

I morse var det uppehåll i regnet när vi gick till tåget i Bondi Junction. Om man tittar noga ser man en liten regnbåge också. När jag klev av tåget spöregnade det men det är inte lång väg att springa, tack och lov.

Regnbågen

Det skulle ta 7-10 dagar att få glasögonen, men idag fick jag ett sms om att de var klara. Optikern ligger ett stenkast från där jag jobbar så jag gick dit på lunchen och hämtade dem. Jag är så nöjd.

unnamed 54

Jag är ingen direkt selfies-person, men jag vill ju visa upp mina nya glasögon.

unnamed 55

Selfie med katterna…

unnamed 56

På förra bloggen skrev jag om Dennis, högsta chefen på min avdelning som hade semester förra veckan då vi fick gå hem 1 timme tidigare. Dennis har varit chef där alla år som jag har varit in och jobbat. Han gick i pension i vanlig ålder, men hans fru tvingade tillbaka honom i arbetslivet då han nog blev lite jobbig att ha hemma. Han har lite bestämda åsikter, men är hur snäll som helst. Igår fick han sparken! Han presterade inte det han skulle och då fick han gå. Alla är lite lätt chockade på jobbet. Stackars Dennis. Så tråkigt att behöva avsluta sin arbetskarriär på det sättet. Nu är det fjärde personen som fått sparken sedan jag började.

Jag tror att jag har fått svamp i munnen. Jag har googlat på det (ni ska få slippa se bilderna) och det ser precis så ut i min gom med rött med variga äckliga sår. Skitäckligt och förbaskat ont när man äter! Men det är tydligen småbarn, narkomaner och de med löständer som får svamp i gommen och jag är ju inte något utav dem. Jag har dock haft svamp på alla ställen man kan ha svamp på kroppen så det skulle inte förvåna mig ett dugg om de gjorde ett undantag och gav mig svamp i munnen ändå. Jag provar dock att gurgla med Betadine (smakar ungefär som gamla räkor) så får vi se om det försvinner. Annars får jag gå över till flytande kost och det kan ju passa utmärkt till bikinisäsongen.

images

1 kommentar:

Marie KJ sa...

Jag har haft svamp i munnen, när jag pulvrade i 4 veckor. Skökj med soda/vichyvatten är ett egenvårdsråd. I Sverige finna annars ett lämemedel man sköljer med som heter Mycostatin (verksam substans: Nystatin) Kolla om det är det du har. Smakar karamell.

Otroligt snygga glasögon, lite coolare än de förra :) Lika snygga som katterna ♥