november 16, 2012

Tradies, Muffin Tops och Pizza

Måndag till fredag

Vi har gjort måndagskvällen till en riktig myskväll. Om det är någon kväll på veckan som man vill sätta en liten guldkant på är det ju måndagar. Vi kollar då på alla nyhemladdade favoritkomediserier och äter glass. Det är ju trots allt måndag och man vill ju inte balla ur helt, så naturligtvis är det lightglass i skålen. Tvserierna är, Big Bang, Modern Family, The New Normal, Two and a half men och om det blir tid över så brukar vi runda av med lite Mike & Molly.

Monday

På tisdagsmorgonen hade jag min första tandläkarbesök utanför Sveriges gränser. Det gick alldeles utmärkt och tandläkaren var jättesnäll.

nib

Min tandläkare ligger mitt inne i smeten.

sky

I går torsdag, hade Eva tagit initiativ till en liten tjejpizzakväll i Bondi Junction. Vädret har varit lite halvtråkigt hela veckan, men igår eftermiddag blev det sol och varmt. I Bondi Junction ligger Sven’s Viking Pizza och de har underbara pizzor.

svens1

80% av oss valde att beställa in den fantastiskt goda pizzan Frö med beasås på. Mums.

svens2

Min fina fru kom inte med på bilden här, men alla andra fastnade. Det var en supermysig kväll och vi hann prata riktigt mycket.

middag

Jag pratade med svägerska för någon vecka sedan om utrycket "bilringar". Sedan dess har jag hört det flera gånger. Jag vet inte om jag har gått upp i vikt eller varför ordet dyker upp lite då och då. Det engelska utrycket är i alla fall Muffin Top. Muffin Top låter faktiskt mer korrekt än det svenska utrycket bilringar…
Kanske man skulle ta och baka lite muffins…

MuffinTopExample

Han som vi hyr lägenheten av vill börja få full betalning nu, då han håller på att gå i personlig konkurs. Vi vill vänta tills allt är klart för annars kommer det nog aldrig bli riktigt klart. Inomhus är allt klart men inte utomhus.

I nästan ett år har vi ju haft folk springandes här lite då och då. Hantverkare kallas här i Australien för Tradies och i morse klockan 07.45 kom den mest pratsamma tradiesen av dem alla. Vilken jävla pratkvarn. Jag höll aldrig på att få tyst på honom. Han började morgonen med att prata om trafiken från västra Sydney till norra sidan. Sedan övergick han till att prata om hur olika butikers kvailitet på färg och på hur andra målare är ganska dåliga. Jag vet också allt om hans senaste två mobiler och hur det går till när man tappar sin mobil från tredje våningen. Under denna "målande" redovisning hur det gick till att tappa sin mobil från tredje våningen lyckades karln dessutom tappa sin mobil i golvet två gånger. Jag kan förstå att han får köpa mobiler ofta. Han berättade också att han inte ville ha en Ipad. Se där. Efter att han var klar fick jag inte ut han genom dörren förrän han hade tydligt redovisat för vad han skulle göra hos sin nästa kund i Forrest Hill, men jag tänkte bespare er från den informationen. Det var ganska ointressant faktiskt.

CarbonTradies

Under tiden pratkvarnen var här ringde de upp från ett jobb jag sökt och hade en liten intervju. Jag var mest nervös för att pratkvarnen skulle hitta mig och börja babbla igen, men jag lyckades hålla mig undan honom. Jag vet inte alls hur det gick, men om det gick bra så hör han av sig igen nästa vecka och bokar en riktig intervju.

Rosorna vi köpte förra veckan började se väldigt döda och tråkiga ut så jag piggade idag upp hörnet med en Hortensia. Vi älskar vita blommor och den här var så fin. Tyvärr hade vi ingen blomkruka som var stor nog så jag fick springa ut igen i Randwick och leta. I Randwick visade det sig att det var ont om blomkrukor, men det löser vi nog under helgen om inte Åsa hittar något på vägen hem från jobbet.

blomma

Trevlig helg på er gott folk!

5 kommentarer:

Hans sa...

Trevlig helg på er! Skrev en lite längre kommentar men den försvann i binära rymden.
Kram

Marie KJ sa...

I mina tidningar jag prenumererar på skrivs det ofta om muffinsmidjor. Bilringar låter lite -70 tals aktigt tycker jag. Volanger har jag hört att folk kallar det för också. Låter äckligt tycker jag (att ha så mycket fett att det bildar volanger, bläää.
Älskar hortensior och fredagar!

Kram Kram

Anna sa...

Oj så spännande med intervjun. Ska hålla alla tummar och tår.

Jag tycker det låter vettigt att låta de bli helt klara innan ni börjar betala fullt pris. Måste ju kännas så skönt när det väl är klart trots att det självklart måste svida att betala mera.

Fin blomma. Tycker det är rätt svårt att hitta fina krukor här. Man har ju inte blommor inne här på samma sätt som i Sverige och det märks på urvalet.

Ha en riktigt fin helg. Vi ska börja med frukost i sängen alldeles strax.
Puss

Mamma sa...

Älskar vita blommor och kanske något limegrönt till. Hoppas att det gick bra på intervjun idag. Nu är det fredagkväll och xfactor. Och imorgon är en ny arbetsdag. Trevlig helg på er.
Kramar

MAJA sa...

Vi har mystisdag i soffan Nathalie och jag och läser om allt spännande ni har gjort på sistone där vi inte har hängt med. Jätte roligt! Vi föreslår ett alternativ till muffintops - cupcakes! Det låter lite gulligar än muffins.
Kram på er alla!