november 21, 2012

Jobbsök och 38 dagar kvar

Jag måste ha sagt någonting rätt på telefonintervjun i alla fall för precis när jag hade bloggat klart i fredags ringde de från jobbet där de säljer lampor från nätet. Det här stället ligger inte alls långt ifrån det förra jobbet jag hade i Alexandria. Inte speciellt långt ifrån Poppes jobb heller. I tisdags var jag där och pratade med grundaren av stället. Det är ett litet ställe med typ fyra anställda. Det var inte särskilt bra betalt men jobbet lät inte särskilt svårt heller. Jag hade ju önskat att jag kunnat få något jobb tidigare för på slutet av intervjun när jag ville vara lite ärlig och sa att jag redan hade koll på hur jag ville ha semester nästa år, då jag är så väldigt organiserad av mig blev det kanske lite tokigt. Han räknade då lite snabbt i huvudet och sa att då vill du alltså ha semester om sex veckor? Så kan det gå, men jag vill verkligen inte jobba när när M&M kommer.

Ozlighting

Wow, fatta att Marie och Magnus är här redan om 38 dagar. Fram tills dess är det ju nästan bara en massa julmys. Pontus räknar också dagarna tills att Ricardo kommer och idag är det precis en månad kvar.

Jag har också sökt ett jobb som jag tyckte var perfekt för. Sitta och skicka ut elektriker och rörmokare på olika uppdrag. Den här annonsen har gått via ett rekryteringsbolag och rekryteraren måste vara den mest struliga kvinnan någonsin. Hon har endast mailat mig på helger och sena kvällar och hon har ingen koll på någonting. Jag ringde henne idag då jag fick ett mail att jag inte uppfyllde alla kraven och då uppmanade min fromma fru mig att ringa och fråga vad det är som inte stämmer. Jag har helt enkelt ingen kunskap om rörmokeri eller elgrejer. Debbie sa dock att det var mycket annat som stämde med min CV och att hon skulle ringa dem igen, men jag tvivlar lite på Debbie. Jag önskade att jag istället kunde få prata med någon på det aktuella jobbet.

När jag hade pratat klart med Debbie var jag plötsligt i parken. Där var det lika fint som vanligt men jäklars så torrt det börjar bli på vissa ställen.

torrt

Men lite närmare dammen blir det grönare igen…

CP

Att gräset börjar bli gult hindrar inte alla växter från att växa som sjutton. Men det har man ju sett i Grekland att även om det inte regnat på månader så blommar såna här blommor i alla fall.

flowers

Idag har vi börjat betalt full hyra igen. Målaren är här och målar det sista på altanen och imorgon kommer de och sänker ner ACn på ballisen. Vi trodde aldrig denna dag skulle komma, halleluja!

Klockan är nu 18.00 på kvällen och familjemedlemmarna i Pingvinfamiljen är nu alla hemma för en lite grillafton på altanen. Kyckling, klyftpotatis, tzatziki och greksallad. Pingvinfamiljens favorit.

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Lycka till med jobsökeriet. Vilka bilder på blommande buskar.

Birgitta sa...

Lycka till med jobsökeriet. Vilka bilder på blommande buskar.

Marie KJ sa...

Den där Debbie har en copy på ett rekryteringsbolag vi använder. Inte organisatorisk och noll koll. Jag skulle göra hennes jobb dubbelt så bra kan jag säga, men jag kan ju inte jobba på alla ställen hahaha :)

Snart är november slut och sen är det adventsmys och jul, sen kommer vi!

Kram Kram

anna sa...

Jag fortsätter att hålla tummarna för jobben. Spännande.
Så glad för er skull att lägenheten är helt klar. Måste kännas otroligt skönt att slippa ha en massa pratglada hantverkare hemma.
Vi räknar också ner för fullt. Tilda tycker det är för mycket nedräkning och att det gör att tiden går långsammare tills vi ska åka men jag tror att dessa veckor kommer rusa fram, det händer ju så mycket roligt fram tills dess.
Ha en fin kväll
kram

Gun sa...

Ja himmel vad tiden går fort. Det är snart ett år sedan vi satte fot i Oz. Otroligt
Debbie låter hel snurrig men nu ska inte Marie ta det jobbet. Det räcker med en syster Down under :)
Himmel så skönt att all renovering är klar, ni har varit mycket tålmodiga.
Puss till er alla