februari 06, 2011

The weekend

Åsa skriver.

Det här blir ett väldigt fotofritt inlägg då kameran för tillfället är i Sälen med Lill-Åsa.

Jag tänkte skriva om helgen som gått men börjar faktiskt redan med att berätta om torsdagen.
Lill-Åsa åkte till Sälen med systrarna direkt efter jobbet. Pontus skulle iväg till nya huset i Nacka med Asplundarna för att kika på det en gång till innan flytten nästa vecka.
Jag har en arbetskamrat som har köpt en nyproducerad lägenhet i Telefonplan som han ska flytta in i när den blir klar nästa år. Vi har länge pratat om att jag ju måste visa honom hans blivande hoods genom att gå till Landet i Telefonplan innan jag flyttar.
I torsdags kändes det som rätt dag för detta, solokvist som jag var.
Erica (som också beslutade sig för att hänga på) och jag började direkt efter jobbet med en middag på Vapiano i Gamla stan. Skönt, nu har jag ätit på Sveriges alla Vapiano-restauranger innan jag drar :)

Vi drog oss sen ut mot Telefonplan där vi sen sammanstrålade med den blivande Telefonplansbon, Stefan och hans nuvarande roomie, Johan.

Det här fotot på Erica och Stefan är taget när vi bowlade innan julfesten förra året.

Kopia av IMG_1631

Det blev en mycket trevlig kväll och som bonus hade jag ju gångavstånd hem.

Fredag

Pontus och mitt fredagsmys blev utökat med Erica. Hon och jag började med att handla i Liljis på väg från jobbet och sen åkte vi hem till Poppe och lagade mat. En mycket mysig kväll!

Lördag

Förmiddagen ägnades åt diverse måsten och sen åkte vi till Heron city för lite eftermiddagsbio. Vi gjorde en favoritlista bland filmer vi kunde tänka oss att se och vår gemensamma röst hamnade på I rymden finns inga känslor.
Otroligt charmig och rolig film som jag verkligen kan rekommendera.

images

Hem för middag och lite slötittande på TV. Jag tittade i några få minuter på Melodifestivalen men insåg snabbt att det fanns annat som var bättre att titta på.

En helg som har gått sådär swosh-fort som de allra flesta helger gör. Om några timmar står mitt livs kärlek på dörrmattan och vi får en mysig kväll tillsammans innan arbets- och skolveckan drar igång.

4 kommentarer:

Sväris sa...

Javisst var filmen charmig! Låter som du haft en mysig helg.Själv har jag jobbat.
Om Åsa haft kameran med så förväntar vi oss ett reportage från Källfjället:-) Ska bli skoj
Kram på er

Birgitta sa...

Hoppas att ni får en riktigt fin kväll tillsammans. Vi skall gå på Jazz-Café i Täby tillsammans med två av våra hundkompisar.

Hans sa...

Telefonplan, där tilllbringade jag vardagarna 1972 till -76, närmare bestämt i L-huset när LM Ericsson hade sitt huvudkontor där. Du Åsa var ju så ung då så du kommer väl knappast ihåg det och Anna var ju precis nyfödd då.

Anna sa...

Kul med filmtips! Undar vad den heter på engelska.

Låter som ni har haft en skön helg trots att Åsa varit borta. Ska bli kul att se Åsas bilder från helgen, har dock kikat in på Maries blogg och sett lite bilder.

Kram