februari 28, 2011

Sömn och kära återseenden

Söndag kväll

Pontus kröp in på sitt rum och fortsatte med sitt komasovande. Annica tittade förbi för att lämna en mobiltelefon som vi kan använda för att nå henne om det är något. Hon berättade också det glada nyheten att Lill-Åsas resväska skulle levereras redan samma kväll. Annica blev kvar på ett glas vitt och lite babbel. Himla trevligt att uppdatera sig om vad som har hänt sen sist. Vi vet inte om det var för att vi var så trötta eller om det berodde på att vi hade så trevligt som gjorde att vi glömde att fotografera. När hon gick dröjde det inte länge förrän en bil kom körande på vår väg och en glad thailändare kom dragandes på Lill-Åsas resväska. Vid det här laget var vi så utmattade och egentligen inte speciellt hungriga så vi gick helt helt käckt och la oss.
Redan klockan 20.30.

Måndag

Efter 11 timmars skönhetssömn vaknade vi utsövda och väckte Pontus som då hade sovit 16 timmar! Något slags personligt rekord.

Efter en frukost på uteplatsen i skuggan var det dags för den första moppeturen.

IMG_2390

Vi körde söderut mot Long Beach. Det var sig ganska likt men faktiskt en hel del nya saker också. Bland annat en driving range och ett stort fett gym.

Inne på 7Eleven på Long Beach.
IMG_2393

Vårt 7Eleven alltså.

IMG_2394

Sedan var vi tvungna att åka upp till Lanta Loft för att leta efter katterna. Vi hittade inga katter för de är troligtvis på semester. Det är ju trots allt sportlov.
IMG_2395

Vi hittade ingen Paph heller. Han har tydligen slutat enligt Annica.
Annars var det sig ganska likt på Lanta Loft. Det bodde en familj i "vår" lägenhet. Hur fräckt är inte det?

Anna, ert hus var sig likt. Lite mer växtlighet kanske.
IMG_2398

Vid Lanta Loft tog Pontus över en av mopparna.
IMG_2403

Det blev en sväng till Old Town. Kärt återseende.
IMG_2416

De hade gjort en liten utbyggnad på Fresh.
IMG_2417

Där satt vi och njöt av en fruit shake.
IMG_2418

Vi åkte ut en sväng på piren. Här är en fin båt som låg där.
IMG_2420

GRÖNSKA!
IMG_2427

På vägen norrut stannade vi och åt en lunch på Lanta Yai med den fina utsikten.

Ett litet stopp i Saladan hann vi också med på vägen hem. Ett par nya pois till Pontus inhandlades och lite smått och gott på Lanta Mart.
IMG_2431

Första doppet i havet kändes som att krypa ner i ett badkar. På riktigt.

När vi soltorkat gick vi upp till ett massageställe. Något vi trodde vi trodde skulle bli skönt. Pontus gjorde nog ett rätt bra val och kom lindrigt undan. Han valde en fotmassage medan vi Åsor tog en varsin thai. Herregud! Vilken smärta. Vid ett tillfälle när massagetjejen jobbade med Lill-Åsas nacke och stjärnorna visade sig framför hennes ögon frågade tjejen skrattandes "computer?"

IMG_2432

Under tiden vi var ute och äventyrade satt Gunilla hemma under bladen och sörplade på paraplydrinkar. Hon rejält rund under fötterna när vi kom hem.

IMG_2433

PS. Vi har förresten glömt att berätta att vi har fått trådlöst internet i hela huset och vi sitter därför ute och bloggar. Fantastiskt!

4 kommentarer:

Mamma sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir, ser så himla fint ut. Jag önskar jag vore där. Jag förstår att ni njuter i fulla drag. Men inga katter än så länge! Ryktet har kanske inte spritt sig ännu att ni har bytt adress!
Kramar

Mamma sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir, ser så himla fint ut. Jag önskar jag vore där. Jag förstår att ni njuter i fulla drag. Men inga katter än så länge! Ryktet har kanske inte spritt sig ännu att ni har bytt adress!
Kramar

mammaxtre sa...

Jag har sagt det förut, men säger det igen -lyckliga ni :-)

Kraam

Anna sa...

16 timmar måste vara ett rekord som passar in i Guiness rekord bok. Imponerande.

Vad härligt att ni har utemöblerna så ni kan äta ute.

På fotot på 7eleven så tänkte jag första gången jag såg fotot att den där killen stirrar verkligen in i kameran. Det tog nog två tre gånger tills jag insåg att det var Pontus.

Klart att alla katterna är på sportlov, säkert skidsemester. Ni får kolla igen nästa veckan.
Måste ha kännts konstigt att komma tillbaka men att inte stanna. Väldigt lummigt och grönt utanför vårat hus.

Jag ser att ni har hårbanden på er. Kan ni köpa två stycken till mig? Jag har de när jag springer men min har gått sönder. Plus mysbrallorna vi pratade om förut?

Puss och kram