september 03, 2010

Skavsta nästa

Lill-Åsa skriver denna fredag.

Vi går fortfarande kvar på sommarschemat på jobbet. Det är ett schema som passar mig som handen i handsken, eller vad man nu säger. Det är ett treveckorsschema som vecka 1 innebär 7-17 måndag till fredag. Vecka 2, 7-17 måndag till onsdag och vecka 3, 08.30-17.30 måndag till fredag. Inga helger, me like. Som ni kanske förstår älskar jag vecka 2 och det passar dessutom ypperligt för weekendresor. Nu är vi inne i vecka 2 och även nästa resa till Valencia inträffar under vecka 2, vilket innebär att jag inte behöver ta ut någon semester :)

Igår vad jag således också ledig. Jag städade på förmiddagen och sedan gjorde jag inte ett smack på hela dagen. Jag kände mig helt orkeslös och satt därför bara i soffa/låg och lyssnade på musik/tittade på tv. Utan att bli rastlös. Mycket skönt. Idag är orken tillbaka och det är ju en himla tur.

Nu sitter jag och väntar på att lunchhungern ska slå till och att Pontus, som nu är frisk, ska komma hem från skolan. Vid fyratiden tar vi bussen ut mot Skavsta. Om jag fick välja, och om Åsa inte behövde jobba, skulle vi gärna åka tidigare. Det är extremt stressande att sitta på flygbussen en fredagseftermiddag när trafiken står helt still i höjd med Salemsavfarten. Alltid där också. Man måste ju hinna med en öl på Skavsta också. Det är viktiga saker.

P3140011

Vi lämnar datorn hemma eftersom vi har en så pass kort resa, så bloggandet får vänta tills söndagen eller måndagen. Förhoppningsvis kommer vi hinna blogga på söndagskvällen. Ni som har Facebook får säkert se något från oss där.

Ha en trevlig helg gott folk!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Trevlig resa!

anna sa...

Vad bra att du kunde utnyttja dina bra veckor till långhelger!

Ha nu en underbar helg så väntar vi med spänning här på bilderna när ni kommer hem.
Stor kram