augusti 30, 2009

Nöff, nöff

Lill-Åsa skriver

Vid halv sju gick jag och Poppe ned till matsalen för att äta för tre. Jag vet faktiskt inte om vi gjorde ett speciellt bra jobb, men vi gjorde så gott vi kunde. Pontus tyckte att köttfärssåsen innehöll lite väl mycket grönsaker och jag är faktiskt beredd på att hålla med honom där. Det var en massa rotfrukter i den. Annorlunda var den i alla fall. Åsa låg kvar på hotellrummet och fokuserade på att andas.

IMG_6436

Efter maten tog jag och Pontus en kvällspromenad genom Umeås gator. Vi hörde hög rockmusik och gick i den riktningen.

IMG_6439

Då gick man genom en vacker park.

IMG_6440

Pontus framför en kyrka.

IMG_6444

I slutet av parken blev ljudet högre och högre.

IMG_6447

I från denna park kom musiken.

IMG_6449

Det var väldigt tomt på folk. Gruppen som sjöng var några svarthåriga killar som tyckte att allt var skit. De pratade (mellan låtarna) om fallskärmar, alliansen och att allt var orättvist.

IMG_6450

Pontus lekte lite med kameran på vägen hem och fick en massa röda nyanser så fotot ser lite höstigt ut.

IMG_6456

Vi gick förbi Hemköp på vägen hem och köpte lite godis till Pontus. Efter det gick vi förbi baren på hotellet och köpte lite godis till mig. Sedan blev det en hemmakväll framför tvn. Åsa ville inte ha godis av något slag.

IMG_6458

Efter en god frukost för mig och Pontus, har vi kommit fram till att ställa in mötet med Åsas morfar. Alla Åsas symptom liknar den väldigt omtalade svininfluensan och vi skulle inte vilja ge den till en fin 86-årig man. Man skulle kunna se det som att vi har slängt 5000 svenska riksdaler i sjön, men det är väl tråkigt att se det så. Vi fick ju se Umeå, en rockkonsert och ärligt talat har vi ju verkligen fått valuta för pengarna på hotellet. Oftast brukar man bara typ sova där, men min fru har legat i sängen i snart 24 timmar. Jag var nyss ner till receptionen och frågade om vi fick behålla rummet tills vi ska åka ut mot flygplatsen för min fru ligger med sjuk uppe på rummet och de var sååå trevliga och vi fick behålla rummet hur länge vi ville. Så gulligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nöff nöff på er!

Hur är det idag? Bättre hoppas vi!

Ja så tokigt det blev. Så irreterande att man inte kan boka om en sådan här gång.
Jag är så glad att ni bestämde er för att inte träffa morfar, han brukar bli så ruskigt dålig när han åker på något.

Bilderna från Umeå på kvällen är så konstiga. Var är alla människor? Ni ser helt ensamma ut förutom de som spelar på scenen? Ser så otroligt öde ut.

Hotellet ser så himla fräscht ut. Härligt att de var så trevliga och bemötande att ni fick stanna tills det var dags att åka till flygplatsen.

Nu skickar vi stora krya på dig kramar från oss

Håll tummarna att det inte blir samma fiasko för oss. Tilda ligger hemma på sin andra dag av någon skitinfluensa och vi åker ju på torsdag.

Puss o kram
Anna