augusti 29, 2009

En dålig dag

Lill-Åsa skriver

Morgonen började med att Åsa vaknade med att hennes förkylning var rejält mycket sämre. Det fullkomligt sprutade ur både näsa och ögon. Dessutom låter hon som en hel karl. Till det hade hon också ett illamående som en lite extra krydda. Vi har ju bokat biljetter till Umeå, som inte är ombokningsbara, så det var bara att bita ihop och hoppas på att det skulle bli bättre.

När vi kom till Arlanda insåg vi att om exakt 4 månader står vi i den här kön och väntar på att checka in till Bangkok :)

IMG_6426

Efter 50 minuters flygning landade vi på Umeås flygplats.

IMG_6427

Efter en låååång väntan på en taxi, kom vi sedan då äntligen fram till Hotell Clarion på Storgatan i Umeå. Åsa störtade rakt i säng. Pontus hittade något intressant på tvn och jag hade ingen att leka med.

IMG_6428

Jag gick upp till bastun där det bjöds på gratis lättöl till bastun. Trevligt.

IMG_6430

Efter ca 5 minuter ensam i bastun, sippandes på min öl, insåg jag att jag snart skulle få sällskap av en farbror som just tittade förbi och tyckte att bastun såg trevlig ut. Eller var det kanske sällskapet? Jag hade ingen större lust att dela bastun med denna farbror, så bastubesöket blev inte långvarigt.

IMG_6432

När jag kom ner till hotellrummet hade det inte utvecklats åt det bättre  hållet för min lilla fru. Nu hade hon även fått feber, så tyvärr fick hon ringa till Gunnar och avboka middagen. Stackars Gunnar och Åsa. Nu ligger hon och försöker kurera sig så vi ska kunna träffa Gunnar innan vi åker hem imorgon igen. Jävla bajsdag! Allt behöver ju inte vara skit. Jag är ju trots allt en optimist. Jag tänkte därför lyxa till det med något gott från minibaren under tiden jag bloggade. Då finns det bara LÄSK i den!!! Vad i helvete… Jag struntade i läsken och satte mig vid datorn(spiknykter), och fick lagom igång den då den tok-dör för att det inte finns någon ström i eluttagen. Nu börjar motgångarna bli lite väl mycket även för mig. Pontus som är något utav en expert på att läsa kvinnor vid det här laget, erbjöd sig fort att springa ner till receptionen och fråga vart vår ström hade tagit vägen. Det visade sig att det var en lampknapp som man skulle trycka på för att få ström i rummet. Nu har vi lärt oss det.

IMG_6435

Positivt är i alla fall att hotellet bjuder på både middag och frukost så vi får väl försöka tänka på de positiva sakerna. Inte för att Åsa utnyttjar sin del av gratismaten, men nu ska jag och Pontus gå ner och äta för tre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä fy vad jobbigt för Åsa. Och tråkigt med tanke på vad ni igentligen ska göra där. Krya på dig Åsa!
kram kram från Gun

Anonym sa...

Men lilla gumman, gud så jobbigt. Inte nog med att vara sjuk men att behöva bli det denna helg när ni lagt ner så mycket pengar på att åka dit.

Hoppas att hemresan inte blir alltför jobbig.
Stor puss och kram Anna