januari 20, 2009

Leverpastejsmörgåsar

Tisdag (Lill-Åsa skriver)

Det var ju lite för bra för att vara sant när vi sist skrev och skröt om alla våra sömntimmar. Mellan 03.00 och 04.00 har vi vaknat de två nätter sedan dess. Åsa lyckades dock somna om i natt och sov tills klockan ringde. Jag låg och tänkte på leverpastejsmörgåsar.

Jetlag

Det måste finnas något i leverpastej som vi fått brist på under resan för vi äter i stort sett aldrig leverpastej i Pingvinfamiljen. När jag var och handlade i lördags blev jag lite förvånad när jag la ner en leverpastejsförpackning i korgen och lika förvånade blev vi alla tre när det nästan uppstod handgemäng om samma förpackning på söndagsmorgonen. Leverbrist?

Hjärnan och kroppen fungerar som bäst på morgontimmarna sedan ställer den i något typ av standby-läge på eftermiddagen och kvällen. Jag är nog den som är värst drabbad och jag orkar knappt gå på toaletten efter klockan 19.00,fast blåsan håller på att sprängas. Snart är det över för den här gången… Vi får se om jag lyckas hålla mig torr.

Idag är jag ledig så det gjorde ju inte så mycket att jag låg vaken i natt. Kunde inte låta bli att tänka på vad vi gjorde för en vecka vid den här tiden. Sol, varmt och färjan över till Balmain. Hmmm

IMG_3887

Tisdag idag. Runt nollan, blåsigt och halt som bara fan. Höll på att slå ihjäl mig på väg till ICA. Hoppas att alla stackars pensionärer med dåliga höftben håller sig inomhus. På eftermiddagen kom lite snöblandat regn. Hmmm.

IMG_4195

För att krydda till vardagen lite extra så tog jag fram strykbrädan också.

IMG_4197

Strykningen var helt okej. Lyssnade samtidigt på Pinks senaste cd och den är helt grym. Idag skulle jag ha tränat en halvtimme på Wii också men jag har sådan träningsvärk efter mina 12 minuter på den i lördags. Jag måste nog ta det lite lugnt så här i början så jag inte blir för biffig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får sova på söta örat inatt
Kram mamma

Anonym sa...

Underbara illustrationer Lill-Åsa!!!!!!
Hoppas att ni sovit riktigt gott inatt.

Måste springa iväg, vi ska till Centennial och röra på oss nu.

Stor puss och kram
Anna

Anonym sa...

Jo, nästa gång behöver ni inte vara sugna på leverpastej. Det finns här att köpa!

Puss och kram

Anonym sa...

Så roligt med dina tecknade figurer. Man ser precis hur ni har det. Love it!
Kram mamma Karin

Anonym sa...

Du är en toppen illustratör. Du fångar känslan så på pricken. Kram kram