januari 19, 2009

Jaha, det var den resan det!

Lördag

(Lill-Åsa skriver)

Vi var grymt samspelta och effektiva igår när vi kom hem från vår 15-timmarsresa. Pontus gick över till Asplundarna en sväng och Åsa packade upp alla tre resväskor, städade undan julen och installerade Wii. Jag pälsade på mig och gick upp till ICA.

Vi kände inte för att börja med vårt hälsoliv samma dag som vi kom hem, så middagen bestod av en massa goda kalorier. När middagen var klar hade Poppe somnat i sin fåtölj, men han masade sig upp trots att klockan i hans kropp var mitt i natten. Vi höll oss sedan vakna ända tills klockan 20.30, då vi somnade på två nano-sekunder.

Söndag

Åsa vad den som sov längst och vaknade 08.00!!! Pontus och jag vaknade vid sjutiden, men det är ju också helt otroligt bra. Tänk om det kunde få fortsätta så här.

3 resväskor med tvätt = 7 stycken fulla tvättmaskiner. Haleluja för vår tvättstuga. På 5 timmar var allt rent, vikt och tillbakalagt i lådorna.

IMG_4188

Dagen har handlat mest om Wii. Här ser ni mig göra ett försök på en armhävning. Jag tror att jag är felskapt för det går inte. Det är en liten muskelgrupp som jag föddes helt utan. Förut lyckades jag iallafall komma ner, men jag lyckades inte ens med det idag utan att riskera bryta näsan.

IMG_4191

Jag blev i alla fall överlycklig för en stjärna.

 IMG_4190

Jag som inte tänkte köra igång på riktigt med Wii förrän imorgon körde bara 12 minuter men lyckades ändå bli rejält svettig. Åsa har kört ett helt träningspass idag och Pontus har typ tränat hela dagen.

Brädan som Åsa står på är lite läskig för den väger en också, vilket inte var så där skitkul efter en 5-veckors semster. 1 kg per vecka har vi vuxna lyckats gå upp och det var inte ens särskilt svårt. Mina pösbyxor är inte längre pösiga och knappen åker upp hela tiden. Kan man gå till jobbet i träningsbrallor?

IMG_4192

Vi köpte ett par tavlor i Australien. Den längs till höger är den som jag använt till grund för bilden som jag gjorde på Pingvinfamiljen Down Under. Jag gjorde dock lite mer utflipprade färger och mönster och hoppade över kängrusarna. Fina blev de på väggen i alla fall.

IMG_4194

På eftermiddagen kom Karim över på en fika och då passade vi på att fira henne eftersom hon har haft fräckheten att fylla år när vi var borta. Hon skjutsade sedan upp oss till Korfu där vi hämtade mat och gick hem i racerfart. Vi trodde att det var ca –10 grader för det var så satans kallt, men det visade sig bara vara nollgradigt, hmmm. 
Imorgon drar vardagen igång…

4 kommentarer:

Mrs Aspen sa...

Välkomna hem! Emma blev överlycklig för de fina presenterna men ännu mer överlycklig för att få tillbaks sin fina bror. :) Kramar från oss!

Anonym sa...

Välkommna hem !
Ytterst forvanad jag blev & nästan pinsamt men jag har inte inte sett er Aussie blogg,,, men ni akte ju da jag akte med Gunsan sen lite lunginfalmmation samt flytt har sa nu pa G igen till vardagen som ni.
anar & hoppas ni hade det toppen !
Kram Lollo

Anonym sa...

Men så fina tavlorna blev!!!!!
Toppen!!

Ser bra ut med träningen, jag har kört min wii dos idag. Ska ta prommisen sen med Micke efter middagen och göra resten sen när jag kommer hem.
Herrejisses så snygga vi kommer bli ;-)

Hoppas att första dagen går bra på jobbet.
Puss
Anna

Anonym sa...

Jo en sak till.
Det där med tvättstuga låter helt underbart!! Att få all tvätt klar på 5 timmar. Skittrista 5 timmar men hellre det än att dra ut på det i en vecka.

Jo men jag såg att eran temperatur kanske inte låg på mera än 0 men med vind så stod det att realfeel var på -10.

Hoppas att ni sovit lika gott inatt.
Stor puss
Anna