maj 13, 2007

Det här pysslade vi med igår!
Igår var det gårdsstädning i föreningen och jag (Tok-Åsa) skulle skoja till det lite och spela fotboll med grannpojken Linus. Jag kände för att skoja till det lite ytterligare och beslutade mig för att slänga mig baklänges över en sten och landa lite snyggt på min högerhand. Efter 7 timmars väntat på Huddinges Närakut som inkluderade två röntgentillfällen, fick jag veta att inget var brutet tack och lov. Det är en skada på ledbandet alternativt en nerv som kommit i kläm. Smärtan på vägen till akuten, unnar jag inte ens min värsta fiende. Tack och lov känns det bättre nu och det är skönt att ha den lindad.

Pontus slapp ju vara med om hela väntan och han var istället med på våra kära grannars 14-åriga bröllopsmiddag. Tack igen! Vi bredsladdade in direkt hos dem direkt efter hemkomsten från sjukhuset. Vi kom till dem lagom till melodi nummer fem och på bordet stod ost, kex och vin uppdukat. Nice! Tyvärr hade vi som sagt lite bråttom över till dem så vi glömde att ta med kameran.
Besvikna på Sveriges placering men väldigt nöjda med kvällen lullade vi de två meterna hem och somnade bums.

Inga kommentarer: