november 18, 2006

I går var Lill-Åsa ledig och jag kämpade på jobbet ända fram till klockan 15.00 :-)
Jag åkte då hem och sammanstrålade med Lill-Åsa och vi åkte till Älvsjö för att fånga pendeltåget mot Södertälje. På tåget satt redan Karin och vi hade en trevlig tågresa, men det är långt till Södertälje...
När vi kom fram regnade det och en tiominuters promenad kändes inte så lockande så vi hoppade på en buss.
Magnus hade en jättefin lägenhet högst upp i ett mysigt hus. Vi hade med oss kameran och hade tänkt fota men jag vet inte vad som hände för båda två glömde helt bort detta. För mycket vin kanske :-)
Magnus bjöd på en jättegod middag med en förrätt bestående av mozzarella inrullad i parmaskinka med pinjenötter och balsamvinäger. Till huvudrätt var det kött, klyftpotatis, paprikasås och en sallad som vi fortfarande pratar om. Den bestod av blandad sallad, mango, olivolja och hallonbalsamvinäger.
Matfixerad? Nej, inte farligt...:-)

Som avslutning på denna mysiga kväll fick vi dessutom skjuts hem! Karin skulle få nämligen få låna Maries bil när Marie och Magnus åker till Kanarieöarna idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Åsen!
Vilken middag, låter som något ni får bjuda på här...
Jo, ville bara komma ihåg att säga att jag numera äter det mesta. Dock mår jag betydligt bättre om det är sunt men det verkar inte hända något om jag äter mat m fett i, mår bara mera illa då.

Ska kika lite på vad Eric och Tilda önskar sig. Eric verkar vilja önska sig böcker, vilka återkommer jag om. Tilda vill nog bara ha saker till dockhuset, nog både till födelsedagen o ju. Jag tror att det billigaste är att beställa via den där hemsidan hikmet.se. Betydligt billigare än ute i handeln.
Återkommer mera senare.

Jag har en Lill-Åsa dag idag, vänder upp o ner på alla skrymsel och vrår. Det organiseras och städas på en gång, barnen leker för fullt o Micke är på tävlingen. Det känns lyxigt att vara inne när det är sol o 27 grader m vi ska göra stranden efter lunch istället.
Ha en bra söndag.
stor kram Anna

Pingvinfamiljen sa...

Vad roligt att maggen funkar bättre! Hur är det med Tildas laktosintolerans?

Idag har vi faktiskt också sol men något svalare än er. 3 grader varmt :-)

Idag ska vi till Södertälje och uppvakta Axel på hans 12 årsdag.

Nu ska jag duka av frukostbordet. Puss puss

Anonym sa...

Hej på er,
japp magen är väl bättre inga anfall bara illamånde. Lättare att leva med.

Tilda klarar lite mera laktos, dock får hon direkt problem om hon dricker mjölk eller överdoserar.
Så det är också bättre.

Ha en skön dag, jag är supertrött av träningen från imorse så jag lägger mig samtidigt som barnen.

Puss