maj 07, 2014

Nästa vecka flyttar vi till Bondi!

Lill-Åsa bloggar

Söndag

Maverick började pigga på sig, men då var det dags för Morris att bli sjuk. Samma skit som brorsan. Morris har dock ätit hela tiden och har kunnat gå även om det har varit väldigt vingligt och ibland viker sig benen så han dyker ner med huvet först i matskålen. Här gör hans fina bror honom ren när orken tryter för honom själv. De sover himla mycket dessa små sjuklingar.

14

Jag och Åsa satt praktiskt taget hela söndagen med visumpapper. De vill ha allting på papper. Varenda jobb och arbetslöshetsperiod sedan födelsen. Det tar lite tid…Men nu hoppas vi på att det inte är något mer kvar. Det ser inte ut som det just nu i alla fall.

13

Måndag

Åsa fick besked om att ägaren inte hade några problem med att vi har katter. Vår Pilar, som hjälper oss med allt sånt här, skickade då in ett papper på att få godkänt att ha husdjur till föreningen, men där blev det ett blankt nej. Åsa ringde då Ali och frågade om huset i Bondi fortfarande var ledigt och det var det. En annan familj med fem barn och ett sjätte på väg var också intresserade, men han ville hellre att vi skulle ha den. Antar att det blir lite mindre slit på huset om det flyttar in två tanter med ett par små söta rara kattungar.

Efter jobbet träffades vi därför upp i Bondi för att skriva kontrakt. Här har jag precis hoppat av bussen på Bondi Road.

11

10

Ali stod ute och väntade på oss utan för vårt nya hem på 65 Anglesea Street. Lite svårt att komma ihåg namnet på gatan. Om man översätter det till svenska, Vinkelsjögatan kanske det blir lättare.

17

Här är utsikten från gästrummet. Gatan är otroligt tyst och lugn. Inte många bilar som åker där.

8

Här står Ali och Åsa och skriver på papper i vårt nya kök utan köksfläkt. Det är bara att slänga upp dörren när man lagar mat tyckte Ali, så då går vi väl det. Han hade även lagt nytt golv i köket. Vi kan dock inte komma ihåg vad det var för golv på visningen.

9

Här under trappen blir nog Morris och Mavericks nya rum.

15

De är lite roliga våra katter. De äter bara när vi sitter med dem i badrummet. Annars rör de inte matskålen. De kanske bara är väldigt uppfostrade att inte börja äta innan alla sitter till bords. Eller till golvs i det här fallet. De jamar också. De öppnar munnen och man förstår att det ska komma en jamning därifrån men det är liksom tyst. Det kan ju vara för att de har haft ont i halsen eller så är de bara väldigt tystlåtna av sig. Ibland kommer det et liiiitet pip från dem, så det ska nog bli bra med det.

4

Tisdags

Det här är veckan som jag har börjat med vinterjackan. 10 grader när man går hemifrån på morgonen. Sedan kan det ju fortfarande bli väldigt varmt och fint mitt på dagen.

16

Vi fick kvitto och födelsedata i posten från kattdamen. 12 februari är de små skönheterna födda.

Maverick är nog så gott som frisk nu. Han springer runt och utforskar alla olika spännande ställen. Igår kväll tog sig även Morris ut från badrummet en sväng. Här står han och tittar på brorsan som springer i trappen, men riktigt den energin hade inte Morris.

3

Vi var mest nöjda med att se honom traska omkring lite.

6

De är väldigt nöjda med kattkorgen vi köpte. Moster Marie ville ha ett foto på dem så här ställer de upp och ler mot kameran båda två.

7

Vässa klorna måste man ju också göra. Ibland blir det på heltäckningsmattan men nu bryr vi oss inte. Tror nog inte de hinner förstöra den på en vecka.

12

Som sagt, Maverick är riktig pigg nu…

1

Vi är sena varje morgon nu. Vi har inte riktigt kattmys på schemat och det vill man ju ha. Nu ska vi börja ställa klockan lite tidigare så vi hinner med både kattmys och jobb.

2

Det blev ett kort besök på jobbet idag. Jag har ju en vidrig hosta och vårt kontor är inte så stort. Jag har tyckt synd om alla som måste sitta och lyssna på mig denna vecka och idag sa alla åt mig att åka hem via doktorn. Jag skulle ju ända kolla upp blodtrycket så så fick det bli. Jag går ju inte annars till doktorn för en förkylning. Det var bronkit och jag fick antibiotika och blev sjukskriven veckan ut. Jag känner mig ju bättre än förra veckan, men om man får vara lite småfräck så passar ju sjukskrivningen väldigt bra när man har små kattungar hemma som man är kär i. Dessutom ska vi ju flytta nästa vecka så idag har jag börjat packa ett par lådor med köksgrejer. Åsa har nu bokat flyttgubbar och flyttbil. Nästa lördag klockan 07.00 kommer de och flyttar oss.

Hos doktorn passade jag även på att kolla upp blodtrycket och det är fortfarande lite för högt men fortfarande inte inom ramen för att de ska gå vidare med det. Jag ska kolla upp det igen om ett par veckor.

Vår nya adress blir:

Åsa, Åsa, Maverick och Morris Ricklid
65 Anglesea Street
Bondi, NSW 2026

Vår lägenhet på Albert Street ligger nu ute för uthyrning. Här är länken. Men det är en massa bilder på från långt innan vi flyttade in. En bild från altanen skickade Åsa och den har de iallafall använt.

I morse var Anna ute och sprang och hon hade vägarna förbi vårt nya hus. Det är himla fint tycker vi. Och katterna.

Huset

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Adressen nedskriven👍 Det blir ju kul att se en annan del av stan och första gången ni kommer bo i hus (permanent) Ser jättefint ut, spännande att se med era möbler!
Dom där katterna är ju för fina, mer bilder/filmer här, på Fejjan och Instagram!

Kram och krya på er ❤️

Mamma/sväris sa...

Adressen låter bekant. Kan det vara den gatan jag gick på när jag gick till Bondi och fixade mina naglar? Dom är ju för ljuvliga dom små liven. Hoppas nu ni kommer att trivas i det nya huset. Katterna får det bra där! Det ser väldigt trevligt ut. Går säkert att göra väldigt fint med era möbler
Krya på er nu.
Kramar

Anonym sa...

Vad bra att du kom iväg till dr, bronkit är jobbigt. Krya på dig nu 😘
Så söta de är pojkarna 😃 Tänk så bra det kommer få det i ert nya hem och under trappen blir ju perfekt.
Må så gott
Kramelikram
Gun